גניבת פלאפון בשדה התעופה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מרינה

    נשלח ע"ימרינה 13:42, 14 באוגוסט 2016

    שלום רב, העברתי עם חברתי פלאפון חדש שנקנה בתאילנד, היא העבירה אותו צ'ק אין בשדה התעופה בבנגקוק והציגה אותו בפני נציגת אל על בבידוק התיקים. לאחר שהיא נחתה בארץ היא הוציאה את הקופסה של הטלפון וגילתה שהמכשיר עצמו נעלם. כאשר היא יצרה קשר עם חברת התעופה הם אמרו שהטלפון החדש לא מבוטח בטיסה. האם ישנו איזה ביטוח מחברת התעופה על גניבה מהמוצ'ילה שלנשלחה לאחר שהיא הצהירה עליו בפני אל על, או אולי אחריות מטעם שדה התעופה של בנגקוק או שהנושא אבוד?! האם עליי להרים ידיים או שיש לי לאן לפנות בתקווה לקבל פיצוי על הטלפון שנגנב?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני, משרד עורכי דין,מנהל הפורום

    16:11, 14 באוגוסט 2016

    אם התיק היה אצל החברה שלך - אין לה למי לפנות.
    אם המכשיר היה במזוודה שנשלחה לתא המטען, והיא תוכל להוכיח שהיא אכן שמה אותו בתוך המזוודה, ייתכן שתהיה לה עילת תביעה. אבל זה לא הביטוח הרגיל של אבדן המזוודות, אלא היא תצטרך להוכיח שחברת התעופה התרשלה באופן שהיא טיפלה במזוודה וזה לא קל, שכן גם אם היא תוכיח שהטלפון נכנס למזוודה (וזה בכלל לא קל להוכיח), עדיין החברה תטען כנגדה שהיא בכלל לא נעלה את המזוודה שלה, ותטען לרשלנות תורמת של 100%.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.