לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נתן

מה נדרש עד ביצוע צו ירושה

מה צריך לעשות כאשר אדם נפטר כדי להגן על הירושה, דירה וחשבון בנק. לא ניתן לעשות הערת אזהרה בטאבו אז מה כן? אח אחד לקח את תעודת הזהות כרטיס אשראי ומפתחות הבית. לשאר אין כל מסמך. אם מותר לו להחזיק בזה לבד? כנל מפתחות הדירה. זה גם האם מצב זה לא מסוכן לשאר היורשים? הוא לא מדבר, בנוסף ביתו היא עורכת דין, זה לא מהווה סכנה לבצוע פעולות בדירה העברתה לידיו בטאבו? מכירתה? בלי שנדע?. האם יש להודיע לו בכתב הודעה כלשהי ? החוק בעניין זה מוזר אין ליורש כל יכולת להגן על הרכוש עד צו ירושה? האם זו עבירה כשאין ודאות מי היורשים באמת שאחד היורשים הפוטנציאלים נכנס לדירה לבד? יש דרך למנוע זאת?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

לפי החוק על היורשים לפעול בהסכמה בכל דבר הנוגע לניהול העזבון לאחר פטירת המוריש. אם אין הסכמות למשל לגבי השימוש בדירה עד חלוקת העזבון, יש להכריע ברוב רגיל . אם אין הסכמה ויש מחלוקת, אפשר לבקש מבית משפט למשפחה מינוי מנהל עזבון זמני שיתפוס את הרכוש וינהל אותו עד למתן צו ירושה ולחלוקת העזבון. הנחה שלא תעברנה עברות, אין יורש יחיד יכול להעביר זכויות לשמו או להשתלט על רכוש. אפשר להודיע לבנק או לחברת כרטיסי האשראי על פטירת המנוח ולבקש שיחסמו את החשבון והכרטיס.

נתן

האם זה שאינו מחזיק בתעודה יכול להכריח את זה שכן לשתף פעולה ואם הוא לא מוכן האם יש דרך משפטית לאלץ אותו לפניי שיעשה גניבה לא חוקית

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות