לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלפונסו כהן

צוואה ברשם הצוואות מידע לפני הגשת צו ירושה, או אצל עורך דין?

האם ניתן לדעת לפני הגשת צו ירושה אם הנפטר הגיש צוואה לשמירה ברשם הירושות? ואם כן מי יכול לגשת לבדוק זאת לפני ההגשה שלצו ירושה אם בכלל כי זה נראה לא הגיוני שישבו יגישו צו ירושה ויגלו שיש צוואה כך נראה לי, וכמו גם אם נפטר השאיר צוואה אצל עורך דין איך עורך הדין יודע שהוא נפטר יש מערכת מסודרת לגלות זאת? או שעורך דין יכול להשאיר צוואה אצלו בלי להגיע ליורשים? במידה והנפטר לא ידע אף אדם על כך.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

יש חובה בחוק על כל מחזיק צוואה (לא רק עו"ד) למסור אותה לרשם הירושות מייד כשהמצווה נפטר. הבעיה היא שחלק נכבד מעורכי הדין שסייעו בעריכת צוואה, אינם בקשר רציף עם הלקוח המצווה כך שאין להם ידיעה על מות המצווה. אין מרשם מרכזי של צוואות שנעשו. אצל הרשם אפשר לברר לאחר מותו של אדם, אם הופקדה צוואה. פנה ללשכת הרשם שבאזורו חי המנוח. אפשר להגיש בקשה לצו ירושה, ואם יתברר שיש צוואה מופקדת יוסב ההליך מבקשתצו ירושה לבקשת צו קיום.

אביטל

האם ניתן לבטל צוואה כשהמצווה עדיין בחיים בטענה שהצוואה נעשתה במרמה ובהשפעה על אדם אשר קיימת ירידה קוגנטיבית

אלפונסו כהן

אם אתה מגיש צו ירושה בהעדר ידיעה על צוואה, אז אתה מחוייב להודיע לכל הילדים שהיו לאותם הורים שנפטרו כאשר נשארו רק אחים יורשים, לא אישה ולא ילדים. אתה שולח רק לאחים כולם, ואם חלק מהאחים והאחיות נפטר אז? מחויבים לשלוח ולאתר את כל ילדהם גם כן? אתה יודע לאתר את כל האנשים? ואם יש צוואה אז מה קורה? רשם הירושות מודיע למי שהגיש שיש צוואה? ואז מודיע ליורשים בצוואה? לפי שאמרת קודם הולכים לבדוק ברשם הצוואות, כל אדם יכול לגשת או שרק היורשים בעצמם על פי חוק הירושה או רק אתה כעורך דין?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות