לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה דרך-חיים

מי הם היורשים שיש להחתים אותם בהצהרת הסתלקות מעיזבון במקרה ספציפי

שלום רב, אחותי התאלמנה בחודש שעבר ולה 3 ילדים בני 9 ו-10. בצו הירושה שהגשנו לבית המשפט מתעקשים שאנו נחתים יורשים מהסתלקות מעיזבון. אינני מצליח להבין את מי עלי להחתים מאחר שאחותי הינה היורשת והילדים עודם קטינים. יצויין כי למנוח אין צו ירושה אך אימאו של המנוח ואחיו בחיים. תודה רבה מראש על הסיוע

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כאשר אדם נפטר ללא צוואה ומותיר אחריו בן/בת זוג וילדים, כל אלה הם יורשיו הטבעיים. אין צורך בחתימות של אחרים. הייתכן שאחותך בקשה להיות יורשת יחידה, כך שהילדים לא יירשו?

משה דרך-חיים

שלום וערב טוב, ראשית תודה רבה על התשובה המהירה. מעריך מאוד. אחותי ביקשה להיות יורשת יחידה מאחר וילדיה קטינים (בני 9 ו10) ולא יכולים לבצע פעולות של מכירת אוטו וכו'.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

יפה שאחותך מבקשת לשנות חוקים ועקרונות יסוד במשפט הישראלי. גם קטין יורש. וכשמו מבקשת להדיר אותו מירושה היא תצטרך לפנות לבית המשפט למשפחה. ספק אם תצליח שם. קיימת גם אפשרות שאם בית משפט יראה שאם הקטינים פועלת נגד טובתם הוא ימנה אפוטרופוס חיצוני לרכוש הקטינים. זה יעלה כסף וזמן רב.

משה דרך-חיים

איננו מתכוונים חס וחלילה להדיר את הילדים מהירושה. המנוח לא השאיר מאחוריו נכסים כלל, מלבד רכב ששוויו 60,000 שגם הוא בערבון של הבנק! כך שאנחנו מנסים להימנע מבעיות של מכירת האוטו בעתיד. הילדים רשומים בצו ירושה אך לא הגדרנו עבורם ס"ך אחוזים מסה"כ הירושה. במידה ונשנה זאת, יפתור את הבעיה ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות