ביטול הסעות בשנת לימוד - תשע"ה -ללא התראה מראש - פורום בג"צ ומנהלי

שאלה חדשה
  • אלכס

    נשלח ע"יאלכס 10:31, 10 במרץ 2015

    שלום רב! בני לומד ב"בית הספר הדמוקרטי" בחולון,בית הספר שמוכרז כ"על יסודי",וכך הוא גם הוצג לנו לפני כ-5 שנים במעמד הרישום(כיום הוא בכיתה ד') כיוון שאנחנו גרים בצידה השני של העיר,במרחק העולה על 3 ק"מ מבית הספר,הובטחה לנו גם הסעה בעותו המעמד,ואכן,העירייה,בשיתוף עם משרד החינוך סיפקה הסעות - עד שנת לימודים תשע"ה. לא קיבלנו כל הודעה על הפסקת שירות ההסעות,ובדיעבד התברר כי מנהלת בית הספר פשוט שכחה להעביר את המידע שקיבלה להורים.אם כך,גילינו את דבר ביטול ההסעות ושינוי במדיניות מימון של משרד החינוך רק בדיעבד,במהלך חודש ספטמבר 2014. בעקבות כך,אנחנו,ועוד כ-6 משפחות שהיו זכאות להסעה בעבר,מסיעים את ילדנו בעצמנו,ונאלצים בהרבה מקרים להפסיד שעות עבודה רבות כל חודש בחודשו.נאלצנו גם להשאיר את ילדנו בצהרון הבית ספרי(בעלות של כ-1000 ש"ח כל חודש) - כיוון שבהעדר הסעה אין לו דרך להגיע הביתה עצמאית בתום הלימודים. אם כך,שאלתי : האם ניתן לדרוש קבלת פיצוי על עוגמת הנפש ואובדן השתכרות ב"תובענה מנהלית"(?) בעקבות הרשלנות של בית הספר(ובעצם משרד החינוך) באי הודעה להורים על הפסקת שירות ההסעות בזמן? תודה לך מראש על ההתייחסות, בכבוד רב, אלכס

    השב
  • lawyer picture placeholder

    עופר יהלום, עו"ד,מנהל הפורום

    09:18, 11 במרץ 2015

    קודם כל הערת אגב - למיטב זכרוני, על יסודי הוא מעל כתה ו'.
    אם לפי התקנות העירייה חייבת לספק הסעות במקרה כזה, ניתן לחייב אותה ע"י בית משפט, אבל יש לפנות אליה קודם בדרישה בכתב. לפי הנתונים בשאלה, הודיעו על הפסקת ההסעות רק כחודש לפני תחילת שנת הלימודים, ואולי היה מאוחר מדי להעביר את הילד לבית ספר אחר. יתכן שניתן להגיש תביעה כספית על סכום ההפסד שנגרם.

    לענין הערכאה הנכונה - תובענה מנהלית אפשר להגיש רק בנושא מכרזים. כל תביעה אחרת יש להגיש לבית משפט אזרחי רגיל (מחוזי או שלום - כנראה האחרון, מכיוון שהגבול בסכומים בין בתי המשפט הוא 2.5 מיליון ש"ח).
    בברכה
    עופר יהלום, עו"ד

    תגובה
  • 09:40, 11 במרץ 2015

    תודה לך על התגובה.
    טעיתי.ב"על יסודי" התכוונתי ל"על איזורי".:)

    "לפי הנתונים בשאלה, הודיעו על הפסקת ההסעות רק כחודש לפני תחילת שנת הלימודים, ואולי היה מאוחר מדי להעביר את הילד לבית ספר אחר. יתכן שניתן להגיש תביעה כספית על סכום ההפסד שנגרם. "

    כפי שציינתי,קיבלנו את ההודעה רק במהלך חודש ספטמבר 2014,דהיינו לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהלכה. האם תוכל להמליץ על עו"ד המתמחה בתחום הנ"ל שיוכל לייצג אותנו,ההורים,מול משרד החינוך?

    בכבוד רב,

    אלכס

    תגובה
  • lawyer picture placeholder

    עופר יהלום, עו"ד,מנהל הפורום

    09:09, 12 במרץ 2015

    אני?

    תגובה
  • lawyer picture placeholder

    עופר יהלום, עו"ד,מנהל הפורום

    08:09, 6 במאי 2015

    קודם כל - אם הודיעו רק בספטמבר 2014 זה כבר מאוחר מדי לשנת הלימודים הזאת, ובכל מקרה יש כאן שיהוי ניכר.

    אני מכיר היטב עו"ד אחד שעוסק בתחום - אני רואה אותו כל בוקר בראי...
    בברכה
    עו"ד עופר יהלום
    שד' בן גוריון 63, ת.ד. 5700
    קרית ביאליק 27156
    טל' 04-8712207, 052-3246205
    yahalom@lawyer.com
    _______________________

    תביעות ייצוגיות, רשויות, מקרקעין, פשיטות רגל
    חבר ועדת המחוז לתכנון ובנייה
    ומשפט מנהלי בלשכת עורכי הדין,
    והועדה הארציות למשפט חוקתי ובתי משפט

    תגובה
  • 09:27, 6 במאי 2015

    תודה לך.
    אנסה היום-מחר ליצור קשר עם האיש שאתה רואה כל בוקר בראי...

    תגובה

מנהל הפורום: עו"ד עופר יהלום

בוגר הפקולטה למשפטים (LLB), אוניברסיטת חיפה, 2003; בוגר החוג לסוציולוגיה (BA), אוניברסיטת ת"א, 1996.
למידע נוסף

072-3251464 חיוג
הודעה

בית המשפט הגבוה לצדק הינו מוסד שיפוטי ייחודי שהוקם בשנת 1922 שבסמכותו ליתן ביקורת שיפוטית על רשויות שלטון כגון: רשויות המדינה – היינו הרשות המחוקקת והמבצעת, רשויות מקומיות, צה"ל, אנשים בעלי סמכויות שיפוטיות או מעין שיפוטיות. ככלל, ידון בית המשפט הגבוה לצדק בעניינים בהם הוא רואה לנכון לתת סעד מן הצדק ושאינם בסמכות בית משפט או בית דין אחר. כמו כן, בסמכותו להוציא צווים כנגד הגופים לעיל המורים לעשות מעשה או להימנע מלעשות מעשה.

פורום זה יעסוק בבחינת סוגיות המאפשרות פנייה לבג"צ, האם העותר/ת עומד/ת בתנאי הסף להגשת העתירה, בשאלות חוקיות פעולות של רשויות המדינה, בשאלה של הפליה, חוסר סמכות, חוסר סבירות של חוקים והחלטות של רשויות המדינה השונות.

התשובות בפורום הנ"ל אינן מהוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ כאמור ו/או חוות דעת. על מנת לתת מענה יסודי ומעמיק יש לבחון כל מקרה לגופו לאחר ברור כל העובדות לאשורן.