ארנונה בגין שטחי מדרגות בבניין המנוהל ע"י חברת ניהול - פורום ארנונה

שאלה חדשה
  • לי

    נשלח ע"ילי 17:57, 14 באפריל 2015

    שלום רב, אנו משכירים משרד בבניין משרדים בתל אביב ומשלמים דמי ניהול גבוהים מאוד לחברת הניהול. חברת הניהול נושאת בחיוב הארנונה של השטחים המשותפים הטכניים בבניין. בהסכם הניהול מצוין במעורפל שחברת הניהול תישא בחיוב ארנונה של השטחים המשותפים בבניין "לפי שיקול דעתה". אנחנו יושבים על למעלה מ-80% משטח הקומה ורציתי לדעת ברגע שיש חברת ניהול- מי נושא בתשלום הארנונה של שטחי המדרגות ולובי המעלית- חברת הניהול או השוכר? האם אלה מוגדרים כשטחים טכניים? השאלה כמובן נוגעת לעמדת העירייה, כלומר את מי העירייה אמורה לחייב. תודה מראש!

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד לנגר נמרוד

    נמרוד לנגר, עורך דין,מנהל הפורום

    20:15, 21 באפריל 2015

    העיריה על פי רוב נסמכת על החוזה בעניין השטחים המשותפים. באם החוזה שותק מנהל הארנונה יבחן מי המחזיק ומי השולט ומי המשתמש ויקבע על פי זה. תחום אפור אם לא מוגדר חוזית ותלוי באופי המקום.

    תגובה

ארנונה, אגרות והיטלים, דרישה מהעירייה, הליכי גביה, איך מתמודדים עם הרשות המקומית? מה קובע החוק? מה מותר ומה אסור? מדיניות מיסוי ראויה בשלטון המקומי וכל שאלה שתרצו בתחום, בפורום זה.