לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאיה

14 ימי עסקים ולא הוחזר הנייד

שלום, השארתי את הנייד שלי לתיקון עקב תקלה עולמית שנגרמה במכשירים מסוגו, בחנות שמעבירה אותו למעבדה. קיבלתי טופס המבטיח לי שתוך 14 ימי עסקים המכשיר יחזור. אחרי 14 ימי עסקים ניסיתי להשיג אותם, אבל הם לא ענו ורק אחרי מספר ימים הצלחתי, ואז נמסר לי שבגלל שהרכיבים מתעכבים במכס כבר חודשיים אין להם איך לתקן את המכשיר, אבל הבטיחו לי שצריכה להגיע חבילה חדשה ותוך שבוע וחצי המכשיר יתוקן. האם לפי חוק אפשר לתבוע אותם על כזה דבר, או כמו שהם אמרו, "המדינה נותנת לנו לכסות את עצמנו במקרה הזה כי זה לא בידיים שלנו ולא באחריותנו שזה תקוע במכס"? תודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ירון הראל

מאיה שלום, בשאלתך חסרים כמה נתונים מהותיים לקביעה האם קיימת במקרה הנדון עילת תביעה ופיצוי. 1. בנוגע לטופס שקיבלת מהחנות, האם יש בידייך העתק של הטופס? אם כן, האם בטופס רשום שייתכנו עיכובים במכס ובמקרה שכזה החנות מסירה אחריות? כמו כן כדאי לקרוא את "האותיות הקטנות" ולבדוק האם הטופס מפנה לתקנון שבו קיימת הסרת אחריות מצד החנות במידה וישנו עיכוב במכס. 2. מה היא עילת העיכוב במכס? האם מדובר בפריטים החשודים כמפרים זכויות קניין רוחני? האם העיכוב נובע משביתה? בהיעדר פרטים נוספים, קשה לקבוע אם קיימת עילת תביעה ממשית. בברכה, ירון האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

מאיה

תודה על התשובה. יש בידיי העתק טופס, לא כתוב כלום לגבי עיכובים. כל הנתונים שכתובים בו הם לגבי תחום האחריות, הצעות מחיר, גיבוי וכדומה. רק ב"פרטי תיקון" נכתב "תקוע לוגו, עד 14 ימי עסקים". אין הפנייה לתקנון, אם יש אחד כזה. הם לא הסכימו להסביר לי למה היה עיכוב במכס, אבל זה לא נובע משביתה. הם גם טוענים שממילא, מאחר ומדובר ביבוא מקביל, החברה מתנערת מהם ומוכנה לשלוח להם כל פעם רק 200 לוחות אם במקום המספר שהם מבקשים ולכן ישנם עוד עיכובים.

item.Author מנהל הפורום עו"ד ירון הראל

שלום מאיה, אם כך נראה כי יש לך עילת תביעה. "הפרת הסכם". במידה וברצונך להגיש תביעה עלייך לכמת את הנזקים שנגרמו לך בעקבות העיכוב (רצוי מאוד לגבות את הטיעונים בדבר הנזקים בראיות) ולהגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. בברכה, ירון האמור באתר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט מסחרי