לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
צילה

איך יודעים מה הזכויות של מתנגדים לתמ"א הריסה ובנייה

שלום רב בבניין שלי ובבניינים השכנים החליטו לעשות תמ"א הריסה ובנייה. הייתי חברה בועד ומעורת בפגישו וישיבות אבל החלטתי לא לחתום מאז מודרתי מהועד וכמובן איני מקבלת גם את המידע שקיבלו השכנים שאינם חברי ועד האם זה חוקי? בנוסף בלעדיי ובלעדי שכן נוסף בבנין יש רק 79 אחוזי הסכמה ונודע לנו שהוחלט לצאת לדרך עם עוד 3 בניינים צמודים ולאחד חלקות מה זה אומר? האם זה מותר? האם ניתן לצאת לדרך כשאין 80 אחוזי הסכמה שלנו? תודה

עו"ד שי אליאב

עקרונית את מציגה דרך התנהלות פסולה, כל שכן מדובר בהליך של תמ"א 38, בה שקיפות ושוויון הינם מיסודותיו. כדי לקדם פרויקט במתווה הריסה, על פי החוק נדרשת הסכמה של 4/5 מכלל בעלי הדירות בכל חלקה בפני עצמה. איחוד חלקות נעשה לעיתים על מנת לקדם פרויקט במשותף בין כמה בניינים, זה הליך תכנוני שעקרונית אפשרי בסייגים הקבועים בחוק.

צילה

כלומר לא צריך 80 אחוז? כשאתה מדבר על דרך התנהלות פסולה אתה מתכוון לחוק או לנימוסים? האם יש לי עילה להתלונן על התנהגות לא תקינה ?

עו"ד שי אליאב

הפסיקה חייבה את בעלי הדירות והיזם לנהוג בשקיפות ובשוויון בין בעלי הדירות. בשלב בו את נמצאת ראוי שתעלי את טענותיך על הכתב תוך בקשה להיפגש ולקבל את הנתונים. כמובן שכל זה יתועד ליום בו יגישו נגדך תביעת סרבן, ככל שתגיעו לידי כך.

צילה

האם אני יכולה לברר עצמאי בעירייה באיזה שלב נמצאת בקשת ההיתר?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תמ"א 38 ופינוי בינוי