לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נ

השפעת הכנסה שלא מעבודה על גובה וזכאות לקצבת נכות כללית + השפעת הכנסה שלא מעבודה על מיסוי דמי ביטוח לאומי למקבל קצבת נכות כללית.

שלום, אודה לך מאוד למענה על שאלותיי: 1) בתביעה לנכות כללית למוסד לביטוח לאומי- האם הכנסה שלא מעבודה (לא שכיר ולא עצמאי) משפיעה באיזשהו אופן על קביעת אחוזי דרגת אי כושר העבודה ואחוזי הנכות הרפואית? האם הכנסה שלא מעבודה בכלל רלוונטית לעניין תביעה לנכות כללית או משפיעה עליה באיזשהו אופן? 2) במידה ונכה הוכר כנכה כללי ומקבל קצבת נכות כללית בסך 1,733 ש״ח, עם 74% אי כושר עבודה יציבה ו-69% נכות רפואית יציבה לצמיתות - האם זה שהוא מקבל במהלך הזמן הזה הכנסה שלא מעבודה (לא שכיר ולא עצמאי זה נקרא הכנסה שלא מעבודה לפי מיטב הבנתי) משפיע באיזשהו אופן על הקצבה שלו? או שעל פי חוק לרון רק הכנסה מעבודה כשכיר או עצמאי יש בהם כדי להשפיע על גובה הקצבה? 3) בנוסף, במידה והוא נכה בעל 74% אי כושר עבודה, האם במהלך כל אותו הזמן שהוא מקבל קצבת נכות כללית, הוא בעצם פטור מתשלום דמי ביטוח על ההכנסה שלא מעבודה? אודה מאוד לתשובה שמקיפה את השנים 2012-2016. מאוד אודה למענה, תודה רבה והמשך שבוע נעים.

item.Author מנהל הפורום רונן אבניאל - משרד עורכי דין

הכנסה שלא מעבודה אינה משפיעה על אחוזי הנכות ו/או אי הכושר, אך עלולה להשפיע על גובה הקצבה מעבר לקצבה הבסיסית.

לאה בבאי

האם הכנסה מהשכרת דירות נחשבת להכנסה מעבודה? אדם שמשכיר דירות ויש לו מהן הכנסה של 14,000 ש"ח לחודש ומוציא קבלות לשוכר האם זכאי לקצבה נכות כללית והאם ההכנסה מהדירות פוגעת בקיצבה בצורה כלשהי.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נכות כללית