שילוח מסין למערב (דרופ שיפינג) - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • פרידמן

    נשלח ע"יפרידמן 14:31, 19 בספטמבר 2012

    שלום רב. אני מתכוון לפתוח ליין חדש של בגדים (t-shirts) מאז אחוז כותנה ולמכור אותם דרך חנות וירטואלית באינטרנט. את הרקע האינטרנטי יש לי, אני יודע בדיוק היכן לשווק את האתר ולגרום ללקוחות להזמין את החולצות. עשיתי כל כך הרבה בירורים טלפונים, חיפשתי שעות באינטרנט ולא מצאתי תשובה חד משמעית כיצד אני יוצר הרכב מנצח של שילוח למערב. אני ארכז את השאלות שלי כאן ואשמח אם תענו לי עליהן כי אני ממש אובד עצות. חולצה תעלה בין 17 לעשרים דולר כאשר תהיה אופציה למבצעים מסוימים, כאשר לקוח יוסיף את החולצה \ חולצות לסל הקניות שלו אדע בדיוק את הכתובת שלו וטכנית אוכל לשלוח לו את החולצה, קיימות היום חברות שמתווכות אותך עם חברות סיניות שמיצרות את החולצה וגם קיים שילוח אווירי או ימי שבזכותו אפשר לשלוח את המוצרים. הסיבה שאני רוצה לבצע את כל התהליך בסין היא פשוטה - זה הרבה יותר זול. - נניח ו50 לקוחות הזמינו ביום 50 חולצות, האם קיימת אפשרות לשלוח באותו היום את ההזמנות למפעלים הסיניים שיכינו את החולצות ולמחרת כבר לשלוח אותן למערב ? איך זה עובד בעצם ? - האם מחכים למסה מסוימת של חולצות או משקל מסויים על מנת שיהיה אפשר לשלוח את כל החולצות בתקופה? נגיד פעם בחמישה ימים ? אני מעוניין שהחולצות יגיעו ללקוחות עד 13 ימי עבודה. - אוקיי, החולצות נשלחו למערב, כיצד הן מתפזרות ? הרי אחד יזמין מלונדון, השני מיוטה, השלישי מניו יורק, והרביעי מטורנטו - כיצד זה עובד לאחר שהשילוח מגיע אל היבשה? האם המשלוח שמגיע לתיבות הדואר של המזמין עולה לי כסף? - איך בכלל יודעים שהמוצר הגיע לביתו של הלקוח ? - נניח והכינו לי את החולצות, האם אני פשוט אומר למשלחים להגיע אל המפעל שייצר את החולצות ולעשות ולבצע גם את התהליך הלוגיסטי של האריזות? בקיצור, לכאורה זה נראה פשוט - תבנה חנות וירטואלית, אנשים יאהבו את הסטייל שלך ותמכור בכמויות, אך אני מודע לזה שזה ממש לא ככה, התקשרתי לחברות עמילות מכס, לחברות תיווך בסין, יכול להיות שאני פשוט לא מסביר את עצמי טוב, אבל אני יודע שקיימים שירותים כאלה ואני לא המצאתי את הגלגל, אז מדוע שזה יהיה כל כך מורכב ? כרגע אני לא יודע כמה אמכור, אבל אני חייב לפחות להתחיל מפיילוט בשביל לראות אם המוצר עובד ולהתחיל מקטן ולגדול לאט לאט. האם אתם יודעים עם מי אוכל להתייעץ ? אין לי בעיה לשלם כסף למי שיוכל להסביר לי מא' ועד ת' מה צריך לעשות. אשמח אם תענו על שאלותיי. תודה רבה !

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    14:53, 19 בספטמבר 2012

    מר פרידמן שלום,
    מתיאורך עולה כי הפער העיקרי הוא בין הזמנת הלקוח באתר האינטרנט לבין האספקה ליעד בכל רחבי ארצות הברית למשל. לצורך ייצור בסין אליו אתה מכוון, יש צורך בתיאום מראש של דגם, כמות מחיר וכו' אל מול היצרן, כאשר הניסיון מלמד שלא תמיד ההזמנה מראש אכן מיושמת לתוצר הסופי כפי שהוזמן, וקיימות גם איכויות כותנה שונות במחוזות שונים בסין. כמו כן לגבי שילוח בינלאומי שוב יש צורך בהיערכות מראש, כאשר משלוח קטן בהיקפו אמנם ניתן לביצוע אולם בפועל "מחובר" למשלוחים אחרים ולכן לא תמיד תלוי בעצמו, כאשר הובלה ימית למשל, מטיבה, כרוכה גם בשטעונים במספר נמלים ועיכובים ואיחורים שאינם ברי פיצוי. על פניו נראה כי לכאורה, לא מן הנמנע כי סדר הדברים צריך להיות שונה- קודם יצירת מלאי מסוים אותו ניתן לספק על דרך משלוחו המיידי, ולאחר מכן מכירתו באתר האינטרנט ובדרך זו "להתניע את הגלגל". בכל אופן כל נושא ההתנהלות הקשורה לייצור בסין מצריכה התייעצות מצדך עם מומחה לדבר, כמו גם נושא השילוח. באם תהיה מעונין בכך נוכל להפנות אותך למומחה בתחום סין על סמך פנייה אישית.
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
  • 18:52, 10 בנובמבר 2012

    שלום פרידמן
    אני חושב שיש באפשרותי לעזור לך אולי מעט
    אשמח אם תיצור אתי קשר
    Shoamcohen@gmail.com

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.