אפשרות לקצר שילוח בינ"ל - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • רובי

    נשלח ע"ירובי 11:59, 17 בינואר 2013

    שלום לעו"ד הריס, אני צריך להעביר משלוח גדול לאוסטרליה. יש בו דברים שבירים. מהי הדרך הטובה ביותר לקצר את זמן השילוח ואיך?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    12:42, 17 בינואר 2013

    רובי שלום,
    לכאורה משלוחים גדולים עדיף ויעיל לשלח אותם בהובלה ימית שהיא זולה יותר. בעניין האמור, לנוכח היות המטען רגיש כמו גם היעד המרוחק, יש לשקול הובלה אווירית- בכפוף לכך שהמטען פיזית אינו גדול מדי. לצורך כך במסגרת תכנון השילוח יש לוודא הן את התאמת המטוס להכלת המטען, כמו גם שרשרת ההובלה, ובכלל זה האם ההובלה המיועדת תהא ישירה או כפופה ל"שטעונים" היינו העברת המטען בין כלי אחד לשני. מומלץ להתייעץ עם חברת שילוח בעלת ניסיון בשילוח הטובין מהסוג האמור, ובכלל זה למתן שירותי אריזה נאותים. כמו כן ישנו הכרח לבטח את המטען ולוודא כי האריזה תבוצע באופן נאות ותקין, על מנת שיהא תוקף לכיסוי הביטוחי (אי אריזה נאותה של המטען היא חריג המאפשר לחברת ביטוח שלא להעמיד את הכיסוי הביטוחי).
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.