העדר ביטוח - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • ריקוש

    נשלח ע"יריקוש 11:44, 9 באפריל 2013

    שלחתי משלוח באמצעות חברת שילוח . לא נחתם הסכם אלא רק הועברו נתונים במייל , המשלוח לא הגיע במלואו וחלק מן הדברים הגיעו שבורים . עברה כבר שנה אני רוצה לתבוע על כך שלא יידעו אותי שאפשר לעשות ביטוח ושלמעשה היתי בטוחה שביטוח המטען נעשה על ידם וכלול במחיר האם אני יכולה לתבוע על הרשלנות שלהם למרות שכבר עברה שנה מאז .

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    12:25, 9 באפריל 2013

    שלום רב,

    על פי כללי האג-וויסבי אשר אומצו לדין כתוספת לפקודת הובלת טובין בים, סעיף 6 שבסימן III שם, המוביל וכלי השיט יהיו פטורים מכל תביעה בקשר לטובין, אלא אם זו הוגשה תוך שנה ממועד הגעת הטובין ליעדם- או המועד בו היו אמורים להגיע (אם הטובין לא השלימו את המסע). על פי דין, נחשבת התיישנות זו כהתיישנות מהותית. עוד על פי הכללים, סעיף IV ,החסינויות וההגנות שלפיהם (על פי הכללים) מוענקים גם לעובדים ושלוחים של המוביל, אלא אם כן מדובר בקבלן עצמאי. בענייננו אנו, לכאורה חוזה- קרי הצעה וקיבול ניתן לכרות גם בתכתובות מייל, אשר הן אלה שהגדירו את היקף השירותים המוענקים במסגרת השילוח, שהוא במהותו תיאום פעולות הובלה שמבצעים מובילים. לא ברור מפנייתך האם הונפק שטר מטען, ועל שם מי ומה היה תפקיד המשלח לפיו, אם בכלל, אם כי ככלל המשלח אינו מוביל ולכל היותר נחשב המשלח כסוכן המוביל (במסגרת פעלוות התיאומים) ומכאן לכאורה חלות ההגנות גם ביחס אליו. שאלת חובת יידוע בדבר הצורך לערוך ביטוח אינה פשוטה ונהירה כלל וכלל, ומותנית גם בטיב ותוכן חילופי המייל שלא פורטו כאמור. בכל מקרה, גם לו היה נערך ביטוח, מחובת המבוטח לנקוט בהליכים שיאפשרו לחברת הביטוח, במקרה המתאים בכך, לתבוע שיבוב מידי המוביל בתוך אותו פרק זמן של שנה. התייחסות נוספת למקרה האמור מחייב פרטים נוספים, כגון קורות ואודות ההליך משך אותה שנה שחלפה, ותוכן חילופי המייל כאמור וכיצד נערכו המסמכים.
    למען הגילוי הנאות יצוין כי החתום מטה משמש גם כמייצג משלחים, סוכנים ומובילים,
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.