מכירות בחו"ל - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • רון

    נשלח ע"ירון 13:45, 27 בנובמבר 2013

    אני מתכנן לטוס לאוסטרליה ולמכור שם מוצרים של ים המלח. את המוצרים הראשוניים אקח איתי. האם תהיה לי בעיה להיכנס עם כמות יחסית גדולה של מוצרים? וכמות נוספת יותר גדולה ישלחו אליי לשם. האם יש עם זה בעיה? האם יש הגבלה של מוצרים שאפשר לשלוח?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    10:50, 5 בדצמבר 2013

    רון שלום,
    על פניו ובמקביל לדין החל אצלנו על יבוא- למשל סעיף 2 ג. לצו יבוא חופשי, יבוא של טובין שאינם לשימוש או צריכה פרטית, אינו פטור ממגבלות שונות כגון רישיון יבוא. כשמדובר במוצרי ים המלח, קרי קוסמטיקה, יש להצטייד גם בתעודות מקור והיתרים למיניהם כגון בקשר עם תקינות המוצר והתאמתו לתקן הבינלאומי החל, וזאת על מנת שניתן יהא להתיר את כניסתו בארץ היעד- אוסטרליה. באשר לכמות הנחשבת לכזו שאינה מסחרית, אותה הנך מתכוון להביא בשלב ראשון, יש להתייעץ עם עמיל מכס הבקיא בכגון אלה ושיכול למסור מידע על כך גם באוסטרליה. לגבי שילוח המוצרים והבאתם בהמשך, שימת הלב כי מדובר במוצרי קוסמטיקה החשופיים לשינויי טמפרטורה ובעיקר עלולים להינזק מחשיפה לחום. יש לקחת זאת בחשבון באופן האריזה והשילוח, וכן לוודא כי מסמכי השילוח נערכים לטובתך כמקבל המוצר, ולעניין זה מוצע לקבל ייעוץ מחברת שילוח המתמחה בשילוח מוצרי קוסמטיקה.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.