יבוא דרך ups - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • משה צלניקר

    נשלח ע"ימשה צלניקר 23:35, 9 בפברואר 2014

    שלום לפני כמה שבועות פניתי ל-ups במטרה ליבא חלק חילוף למכונה מקליפורניה,קיבלתי הצעת מחיר של 400 ש"ח עבור 3 ק"ג,החלק שקל 6 ק"ג וקיבלתי חשבון פרופורמה ,אחרי שהמשלוח הגיע אלי על 779 ש"ח.למרות שזה ניראה לי מוגזם הייתי מוכן לבלוע את "השטיק" שלהם אבל כאן להפתעתי קיבלתי חשבונית על 1310 ש"ח ובה סעיפים שונים ומשונים שמעולם לא דיברו איתי עליהם. הבעיה שהם חייבו את חשבוני מייד למחרת ועוד לפי שער דולר דמיוני והזוי של 4.25 ש"ח. פניתי אליהם וקיבלתי הסברים לא משכנעים,לדבריהם טעו שלא היסבירו לי את הסעיפים והחיובים השונים אבל הם חוקיים ונהוגים. האם העובדה שבידי חשבון פרופורמה על 779 ש"ח ולאחריה חשבונית על סכום אחר יכולה לעמוד לזכותי בבית משפט לתביעות קטנות? תודה משה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    08:47, 10 בפברואר 2014

    משה שלום, נקודת המוצא ביחסים שבינך לבין המשלח הנה טיבו ותנאיו של החוזה שנכרת ביניכם. לצורך כך יש לבחון את המסמכים שהועברו ביניכם והתנאים לקביעת התשלום. לא מן הנמנע כי במסגרת תנאי חשבון הפרופורמה נקבע כי המחיר כפוף להיטלים למיניהם או שיטת חישוב תמחורים. בכל מקרה, על מנת לעמוד על טיב ההתקשרות ומעמדו של חשבון הפרופורמה יש לבחון את תנאי החשבון עצמו + חילופי דברים/דוא"ל, וכן לבחון את נסיבות ההובלה והאם מדובר בהובלה ימית לגביה בוצעה האחדה של מטענים.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.