יבוא סחורה - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • שלמה

    נשלח ע"ישלמה 12:16, 13 בפברואר 2014

    רציתי לדעת האם יש לנו סחר עם פקיסטן ? ואם לא , איך ניתן בכל זאת עם צד שלישי לעשות את היבוא , כולל תנאי תשלום back to back L/C . ( דרך אגב , לספק יש בנק בחו"ל , אם זה יכול לעזור ) .

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    12:34, 13 בפברואר 2014

    שלמה שלום, על פי צו יבוא חופשי משנת 1978 על עדכוני הוראות השעה לפיו, פקיסטן נחשבת כמדינה שאוסרת על יבוא טובין מישראל, ולכן במצב דברים זה יבוא טובין ממנה מצריך רישיון יבוא. אלא שעל פי הוראת השעה עד סוף שנת 2014 ניתן פטור מהצורך ברישיון כזה, אלא אם כן המדובר ביבוא של טובין מסוג מסוים (בדים). ככלל, עסקאות סחר בינלאומי מבוצעות באמצעות בנקים ובתנאי אשראי דוקומנטרי (L/C) לפיהם: הרוכש "פותח" כתב אשראי דוקומנטרי אצל הבנק המממן מטעמו, וזה מתחייב כלפי המוכר או כלפי הבנק מטעמו, כי בהינתן ויוצגו מסמכים מסוימים ובהם שטר המטען המעיד על מסירת הטובין הנמכר, (אך לא רק), הבנק המממן יעביר את התשלום בסכום שנקבע. הבנק המממן מצדו יעביר את שטר המטען לידי הרוכש לאחר שהרוכש יסדיר את חובו לבנק המממן מטעמו - בגין האשראי שהוענק והתשלום שבוצע. כך ברמה המסחרית. ברמת המכס וייצוא טובין עולים כאמור שאלות הפטור ורישיון. כך על קצה המזלג בלבד. בכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ מקיף וכולל בהבט המשפטי והמסחרי לנושאים הנ"ל.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.