משלוח מקנדה - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • אור

    נשלח ע"יאור 10:18, 19 במאי 2014

    יש חברה אמריקאית שעד לפני שנה היתה שולחת את המוצרים שלה ברחבי העולם ובין היתר גם לישראל. לפני שנה הם הפסיקו לשלוח את המוצרים למדינות שאין בהם סניפים שלהם. קרוב משפחה שלי יכול לשלוח לי מקנדה את המוצרים אבל כדי להימנע ממשלוחים תכופים שעולים הרבה כסף הוא ישלח לי 4-5 חבילות בכל משלוח. האם יכולה להיות לו בעיה בגלל כמות המוצרים שהוא ישלח בכל משלוח כזה?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    16:46, 19 במאי 2014

    אור שלום, על פי צו יבוא חופשי סעיף 2 (ג) (1) ניתן לייבא טובין למיניהם בלא חובת הצגת רישיון יבוא ולבבד שהוכח לדעתו של מנהל רשות המסים או מי שהוסמך על ידו, כי הטובין המיובאים אינם מיובאים באמצעות עוסק, אינם מיובאים לצרכי אספקה, ייצור או מתן שירותים, והם מיובאים בכמות סבירה לשימוש אישי או משפחתי. על פניו, לכאורה קיבוץ המשלוחים יחדיו לא אמור לשנות מהותית את התמונה מבחינת היקף היבוא וסיווגו כאישי, אולם עצם קיומה של כמות משמעותית במשלוח של טובין למיניהם, עשויה להביא את גורמי המכס לרבות נציגי הדואר להקשות ו/או לברר פרטים נוספים על טיב הייבוא וסיווגו כאישי או לאו. כמו כן, במצב כגון זה עלולות להיווצר שאלות מתחום משרד הבריאות ושאלת התרת היבוא ככל שמדובר במזון רגיש לעומת מזון יבש (מזון מהחי, מזון תינוקות, לעומת דגני בוקר, חטיפים, פסטות וכו'). שאלתך אינה מציגה את טיב המוצרים המיובאים והיקף היבוא, בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עמיל מכס מומחה בתחום בהתחשב בטיב המוצרים והיקפו של כל משלוח- אוסף חבילות, טרם ביצוע השילוח עצמו.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.