לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלעד

ייבוא מסחרי מארה"ב

היי, ברצוני לפתוח עסק של הפעלות לילדים ולבוגרים ברובי אינפרא אדום, וכבר מצאתי יצרן בחו"ל לאחר מחקר רב. העניין הוא שלאחר הבאת דגם ראשון, נתקעתי בשלב טרום היבוא, שכן לטענת מכון התקנים, המוצר לא עובר בדיקה. מה שמשגע אותי זה שיש 4-5 מפעילים במדינה שפועלים עם הטכנולוגיה הזו, כולל אחד שדיברתי איתו והוא התחייב לבדיקת מכון התקנים. אולי תוכל לסייע לי או להפנות אותי לגורם שיסייע לי, משום שכנראה לבד לא אצליח להגיע לתובנות מספקות. אם מישהו מכיר אדם/גוף שיכול לסייע לי בהבאת המוצרים בצורה חוקית, על מנת שאוכל לפתוח את העסק. תודה רבה:)

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב הריס

אלעד שלום, על פניו נראה כי המוצר אותו הנך מבקש לייבא נמנה אולי על קטגורית "מסמן לייזר". על פי צו יבוא חופשי, ייבואו של זה טעון רישיון יבוא מהרשות המוסמכת- בהיותו מנוי על התוספת הראשונה לצו. הרשות המוסמכת לעניין היא משרד התמ"ת. לצורך קבלת הרישיון יש למלא את הטפסים המתאמים לבקשת רישיון יבוא (מופיעים באתר התמ"ת/ טופס נט- טפסים ממוחשבים/בקבוצה "סחר-חוץ-יבוא". לבקשה יש לצרף גם הצהרת ספק המעידה על דרגת סיכון ותצהיר של היבואן המצהיר כי הוא מיבא את סמן הלייזר לצורך שימוש מקצועי. כמו כן יש צורך לצרף למסמן הלייזר אישור מכון התקנים בדבר התאמה לתקן 60825 חלק 1 :"בטיחות מוצרי לייזר: מיון ציוד, דרישות, ומדריך למשתמש". לא ברור מפנייתך באיזה הליך נקטת, באיזה שלב נתקלת במכשול וכיצד אחרים או אותו אחר התגברו עליו. ייתכן וישנה אפשרות לסווג את המוצר במספר פרט אחר- המפנה לדרישות ואישור מכון תקנים אחר, לפיהם היבוא אפשרי למטרה אותה הנך מציג. מומלץ להתייעץ עם עמיל מכס הבקיא בתחום לצורך כך. בברכה, יואב הריס, עו"ד

אלעד

היי יואב, ראשית, תודה על ההתייחסות המהירה. דווקא הלכתי ע"פ כל השלבים - קיבלתי פרט מכס בפרה-רולינג מענף סחר חוץ, לפיו נדרשתי לבדוק את המוצר בטרום יבוא, אולם הסבירו לי שלא יעבור בדיקה עקב השנאי האמריקאי (המוצר מארה"ב). הם התחילו לזרוק לי שם סכומים לבדיקת המוצר עצמו ללא השנאי, והייתה לי תחושה שהסתבכתי, ובשלב זה החלטתי שעדיף שאפנה לאיש מקצוע. התייעצתי עם כמה עמילי מכס, אולם אף אחד לא ממש ידע איך לעזור לי. לא מצליח למצוא מישהו שבקיא בתחום הספציפי הזה, ועל כן פנייתי לפורום הזה. מדובר באינפרא אדום, ולא בלייזר, והמוצר משווק בארץ כאטרקציה במספר מקומות כ''לייזרטאג'', ואף הדגם הספציפי אותו ברצוני להביא. אם תוכל להמליץ לי על איש מקצוע, אודה לך.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב הריס

אלעד שלום, אבדוק את העניין, בברכה שבוע טוב, יואב

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט ימי, שילוח, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה