מכסים ועלויות נוספות - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • גלעד

    נשלח ע"יגלעד 12:26, 5 באוקטובר 2014

    יבאתי מארה"ב חלקי מכונה ליצור קוסמטיקה בכ 3000$+ 700$ הובלה ששילמתי ליצרן רק לאחר שהמשלוח הגיע, נמסר לי מחברת השילוח בארץ כי כלי לשלם מכס ומעמ וכן תשלומים רבים כגון משלוח אחסון וטיפול זאת לאחר שלפני ההתקשרות נאמר לי שדמי הטיפול יהיו כ 500 שח 1.לגבי מכס - נאמר לי כי יש טופס מיוחד לצורך פטור,ביקשתי מהיצרן והוא נשלח לי, אולם חברת השילוח עדיין חיבה אותי כי נאמר לי שמאחר וזה צילום/סריקה זה לא מתקבל ברשות המיסים 2.לגבי שאר התשלומים הם טענו שזה הנוהל ולסיכום יצא לי מעל 6000 ש"ח תשלום נוסף שאלתי 1.האם ניתן רטרואקטיבית לקבל החזר מס מאחר ויש פטור ממוצרים תעשיתים המיוצרים בארה"ב(יש הסכם) אם כן למי לפנות? 2.האם יש בסיס לכל מיני תשלומים שונים שחברת השילוח גובה והיא לא מצינת אותם בהתחלה(אולי בכל מיני סעיפים מוקטנים באתר להם) האם יש תקדים על החזר סכומים כאלו והאם נין לעשות משהו בברכה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    14:20, 5 באוקטובר 2014

    גלעד שלום. מפנייתך לא ברור מה טיב והיקף הסיכומים בינך לבין חברת השילוח באשר לעלויות והיקף הטיפול, והאם שימשה גם כעמיל מכס עבורך. כעיקרון על פי סעיף 20 לחוק סוכני המכס מוטלת על סוכן המכס חובת נאמנות כלפי לקוחותיו, כך שהיקף ההתקשרות והמצגים בינך לבין עמיל המכס והאופן בו ביצע את פעולותיו, עשוי להיבחן גם לאור זאת. בהתאם ניתן לבחון טענות לפיצוי מטעם עמיל מכס ואם יכל, לו היה פועל כפי שעמיל מכס סביר ונבון ובעל חובת נאמנות היה צריך לפעול, להפחית מהוצאותיך, אם כי יש לקחת בחשבון כי בפועל תשלומי עמיל המכס הנם תשלומים לטובת צדדים שלישיים- רשויות המס וגורמים מאחסנים, כך שהשאלה תוכרע על פי ניואנסים עובדתיים כפי נסיבות המקרה. כעיקרון "מסים עקיפים" ששולמו ביתר ניתנים להחזר- על פי חוק מסים עקיפים ובתנאי כי אם הטובין המיובאים נמכרו- מוכח כי המס ששולם ביתר לא נכלל במחיר המכירה שהקונה שילם. (על פניו נראה כי לא מכרת את המכונה המיובאת). בעניין זה יש לפנות לרשות המס הרלוונטית ובמידת הצורך להגיש תביעה להשבה.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.