שלוח בינ"ל פדקס - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • אורלי

    נשלח ע"יאורלי 08:25, 19 במרץ 2015

    הזמנתי שילוח מקליפורניה לישראל דרך אתר אינטרנט,בחודש נובמבר 2014. אני ביצעתי את ההזמנה ואת התשלום. מדובר בתמונה שלי שייצרתי בישראל השתתפה בתערוכה וביקשתי להחזירה לישראל. חברת פדקס ביצעה את השילוח. השילוח אמור היה לקחת 3-5 ימים וארך שבועיים. בהגיעו למכס הטעה אותי עמיל המכס של פדקס שאם הוא יבצע שחרור עלי יהיה לשלם סכומים ניכבדים על פי ערך התמונה ואם אומר למכס סכום שאינו ריאלי,כמו זה הרשום בביטוח,יאשימו אותי בהטעיית המכס ויעמידו אותי לדין. ולכן נאלצתי לסע לממן ולשחרר לבד את התמונה מהמכס. מאחר שזו תמונה שלי שיוצרה בארץ וחזרה לארץ, לשכת המסחר גבתה דמי טיפול ולא התבקשתי על ידי המכס לשלם ייבוא של תמונת אמנות. כפי שניסיתי לטעון בפני האמיל מכס של פדקס. כאשר הושלם השילוח והתמונה הגיעה אלי על ידי שליח של פדקס, הסתבר שהתמונה שבורה וגם המיסגרת שלה. חברת פדקס האשימה אותי שאני שברתי את התמונה,כי אילו השליח המיקצועי שלהם היה רואה שהתמונה שבורה,הוא לא היה מביא לי אותה. . לאחר הרבה התכתבויות ושיחות טלפון הסכימה פדקס לפצות אותי על שבירת התמונה על פי ערך הביטוח שרשמתי . שהוא ערך שאני רשמתי בהזמנה ,ומכוון היה למנוע בייות במכס בארהב ובארץ ולא מחיר המכירה שניקבע לתמונה בגלריה. כמו כן ,מאחר והשרות לא בוצע ביקשתי שיזכו אותי במחיר השילוח. חברת פדקס טוענת שלא אני ביצעתי את ההזמנה באינטרנט ולא את התשלום עבור השילוח ,אלא הגלריה, ולכן הם מוכנים לפצות אותי עך 10 אחוז ממכיר השילוח. אני רוצה להגיש תביעה בבית דין לתביעות קטנות, על פי ערך התמונה כפי שניקבע בגלריה,על עלות השילוח, על ביזבוז שעות עבודה בנסיעה לשחרור בממן,על שעות העבודה הרבות שהקדשתי על מנת למלא אינסוף מסמכים בעיברית ובאינגלית שהתבקשתי על ידי חברת פדקס, על השעות הרבות שהקדשתי להתנהלות מולם וכן על ההפחדות השקרים שהם מאשימים אותי וממשיכים לחזור עליהם על אף שאני מבהירה שמדובר בשקרים שהם ממציאים. היכן אוכל לקבל סיוע בכתיבת התלונה?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    09:43, 23 במרץ 2015

    אורלי שלום, מתגובתך עולה כי לטענתך חלק משירותי השילוח לא סופק - כגון הטיפול בשחרור במכס. עוד הנך מעלה טענה לנזק, אולם לא ברור האם מדובר בנזק לתמונה עצמה או רק למסגרת ומה היקף הנזק לתמונה ועד כמה הוא משפיע על היכולת למכור אותה. עוד לא ברור כיצד ובאיזה אופן נרשם ערך הביטוח - האם על פי הנחיה שקיבלת במסגרת שירותי השילוח. מבלי להיכנס בשלב זה לנכונות וצדקת הטענות - מה שלא ניתן לבצע ללא שמיעת עמדת הצד שכנגד, עולה, כי לכאורה שירות שמיועד אלייך ולטובתך (גם אם לא את שילמת עבורו), הוא לא בוצע בשלמות וכראוי ונגרמו לך נזקים עקיפים וישירים. ההליך אליו את מכוונת אינו הגשת תלונה כי אם הגשת תביעה. סכום התביעה המירבי האפשרי בבית המשפט לתביעות קטנות הוא 33,800 ש"ח. ככלל, ההופעה בבית המשפט לתביעות קטנות היא ללא ייצוג- אלא אם ניתן אישור בית המשפט לכך, אולם לצורך עריכת/כתיבת כתב התביעה הנך רשאית להסתייע בכל גורם האמון על ניסוח כולל עורך דין. אין באמור לעיל משום חוות דעת משפטית או שיפוטית.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
  • 09:29, 20 באפריל 2015

    תודה
    גם המיסגרת וגם התמונה הגיעו שבורים,כך שלא ניתן להציג או למכור את התמונה.
    ההזמנה נעשתה דרך האינטרנט, ללא שיח עם חברת השילוח. רשמתי ערך ביטוח כפי שניראה לי שימנע עיכובים במכס.
    אני ביצעתי את ההזמנה ושילמתי תמורתה.
    האם אפשר לתבוע על עוגמת נפש,על הזמן הרב שהשקעתי בהתדינות אתם?
    תודה רבה

    תגובה
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    07:59, 26 באפריל 2015

    אורלי שלום, ניתן לתבוע גם עבור הנ"ל, אם כי בדרך כלל מדובר ברכיב שאינו עיקרי בתביעה והיקפו - אם יימצא מוצדק, ייקבע בפסק הדין.
    בברכה, יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.