יבואן לא מצליח למכור מוצר - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • יוסי

    נשלח ע"ייוסי 11:45, 24 במאי 2012

    מה קורה במקרה שבו ביבוא של מוצר לארץ המחיר הסיטונאי של מוצר הוא למשל 5 ש"ח ואחרי מס הוא 20ש"ח והיבואן לא מצליח למכור את מלאי המוצרים? היבואן צריך לשלם מס או שעל היבואן לשלם רק על מה שהצליח למכור?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    20:08, 24 במאי 2012

    יוסי שלום,
    אם וככל שהיבואן כבר התיר את היבוא כלומר הטובין המיובאים כבר חצו את שער הנמל- לאחר ששולמו המסים החלים עליהם בגין היבוא (מס קניה/מכס וכו'), הרי שכל התנהלות המיסוי היא במסגרת ההתנהלות השוטפת כלומר קיומן של הכנסות/רווחים ושיעור המס בהתאם.
    כלומר בעת ביצוע פעולת ייבוא יש לקחת בחשבון כי מסי ייבוא לא יוחזרו לאחר התרת הייבוא, וזאת גם אם הטובין אינם נמכרים.

    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.