• ליאור

    נשלח ע"יליאור 00:15, 31 באוקטובר 2012

    שלום, לאחרונה שלחתי חבילה לארצות הברית דרך חברה שנותנת שרות של יבוא ויצוא, המחיר של המשלוח הוא כמובן בדולרים , והתשלום בשקלים. בחישוב שלי נתקלתי בדבר מוזר, הדולר מחושב גבוהה יותר (4.3) ממה שהיה הערך באותו היום (3.8). רציתי לשאול אם זה נהוג ככה? אני מתחיל עכשיו לייצא מוצרים שאני מייצר למקומות שונים בעולם (לא קבועים), ולא מבין יותר מידי בנושא, איך אפשר לדעת יותר פרטים? חוקי ייצוא? חוקים לפי מדינות שונות. תודה רבה

    השב
  • 08:08, 31 באוקטובר 2012

    ליאור שלום,
    לגבי הפרשי שערי הדולר ככל הנראה חברת השילוח מחייבת על פי התעריף בהם היא משלמת לצדדים שלישיים הקשורים בשרשרת ההובלה; ובכל מקרה זכותך המלאה לדרוש פרטים והסברים באשר להפרשי השערים.

    נושא ייצוא מוצרים כרוך בשורה של נושאים, החל מאופן הייצוא- אווירי/ימי קירור/תפזורת בהתחשב בסוג המוצר ומטרתו ומועד נדרש להגעתו; וכן בנושא של היתרים, רשיונות אישורי משרד בריאות וכו, אשר נדרשים לצורך התרת [שחרור] המוצר בחו"ל לאחר הגעתו- על פי דרישות הרשויות שם.עוד יש לדאוג לנושא ביטוח המטען- באשר אחריות מובילים ומשלחים מוגבלת, ובכלל זה את סוג הביטוח המתאים והמקרים בהם הוא נשלל - כגון אריזה לא נאותה, מקום פקיעתו [בנמל, במחסן היעד]

    מומלץ אפוא להתייעץ עם חברה לשילוח בעלת מומחיות בסוג המוצר, ו/או עמיל מכס העוסק בתחום,
    ובמידת הצורך בכל הקשור לתנאי הסכמי ייצוא ו/או שילוח ו/או ביטוחים, בייעוץ משפטי מקדים,

    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה

שוקלים עיסוק יבוא מסין? תורכיה? מדינה אחרת?
הפורום יעסוק בסוגיות שונות בעולמם של העוסקים ביבוא ויצוא, סכסוכים מסחריים בינלאומיים, דילמות בקניין הרוחני, סחורות המובאות ביבוא אישי וכן בעולם המכס - בו כל אחד ואחת מאיתנו עוברים בשדה התעופה.