לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מרק

האם המכס יכול לדרוש תשלומים אחרי שהחבילה שוחררה?

שלום לחברי ומומחי הפורום, האם המכס יכול לדרוש תשלומים אחרי שהחבילה שוחררה? האם אחרי ששולמו כל התשלומים המתבקשים ע"י המכס והחבילה שוחררה על ידי או על ידי עמיל המכס האם המכס יכול לדרוש תשלומים נוספים על אותה חבילה? תודה מראש לעונים...

מרק

אם כל ההצהרות היו נכונות והחבילה התקבלה אחרי כל חישובי המיסים וההנחיה שלו שלא יהיו תשלומים נוספים, אני חשבתי שהלקוח צריך לדעת כמה הוא משלם בקופה ולא אחרי שרכש את המוצר, והשתמש בו יגיעו לו אחרי זה חיובים נוספים שיהפכו את הרכישה ״ללא כדאית״

עדי יניב

האנאלוגייה של המכס כקופה רושמת בסופר, שגוייה ביסודה. פקודת המכס קובעת מפורשות שהבסיס למסוי הינו הסכום ששולם או אמור היה להיות משולם עבור המוצר המיובא. המשמעות היא לדוגמה שרכשת סלולארי נייד במחיר שנמוך בצורה משמעותית ממחיר שוק. המכס מכחינתו, ידרוש שבסיס המחיר למיסוי יהיה הערך שאמור היה להיות משולם, קרי הערך הריאלי.

מרק

אם עמיל המכס עשה טעות כל שהיא ושיחרר את החבילה בערך שסיכם עם המכס ואני שילמתי את התשלומים הנדרשים של המכס ואחרי תקופה הם יכולים לבוא אלי בדרישה לתשלום נוסף שיהפוך את החבילה ללא כדאית, ואין לי כבר אפשרות להחזיר אותה למשל - עדיין אהיה חייב בתשלום נוסף?

עדי יניב

עמיל המכס שלך הוא שלוח שלך ואינו צד לעסקה. זכותו החוקית של המכס לפסול ערך שמוצהר בחשבונית כמו גם פסילת סיווג או הצהרת מקור, ולהוציא הודעת גירעון על ההפרש. חוקי לחלוטין. מעצבן, מרתיח, אבל חוקי לחלוטין. לאחר השחרור, אל תוכל להחזיר ולקבל אתמלוא מיסי הייבוא ששולמו, אלא אם כן, נמצא פגם מהותי במוצר ושיש להחזירו לספק.

עדי יניב

חיובי. יש לכך מספר אפשרויות. טעות סיווג - עקב טעות, המשלוח מסווג בפרט מכס שגוי, אשר משלם פחות ממה שהסיווג הנכון אמור לשלם. פסילת תעודת מקור / הצהרת מקור על החשבונית עקב אי התאמה לנוסח הנדרש. חשד של המכס שערך הסחורה המוצהר או ערך ההובלה המוצהר נמוך ממה שאמור להיות בפועל. חשד של המכס שמדובר בייבוא מסחרי במסווה של ייבוא אישי (הפטור עד סכום מסויים מתשלום מכס)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס