לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עמוס

האם פתיחת תיק עוסק תשפיע על יכולתי לעשות יבוא אישי וכיצד

האם שני הדברים עומדים בסתירה אחד לשני? אני רוצה לפתוח תיק עוסק פטור אבל לא רוצה שזה ישפיע על יכולתי לבצע יבוא אישי שלא קשור לעסק. האם זה ישפיע? כיצד זה ישפיע? ומה אפשר לעשות בנידון? כבר בעבר שאלו אותי בתוקפנות אם אני עוסק במכס והבנתי שיש עם זה בעיה... כמה צרות אביא על ראשי? תודה.

עידן גנון

שלום עמוס, באפשרותך שיהיה לך עוסק מורשה/עוסק פטור/חברה בע"מ ותוכל כמובן לבצע גם יבוא אישי במקביל. לגבי היבוא אישי-שים לב שמדובר בכמויות שמתאימות לשימושך האישי בלבד ולא מיועדות לעסק (למכס תמיד ישנה את האפשרות לבדוק זאת). יבוא אישי מוגדר במכס לפי סעיף 2(ג)1 לצו יבוא חופשי, פרשנותו רחבה,ולמכס יש את הסמכות להחליט מה יבוא אישי או מסחרי. הצרות מגיעות כאשר מייבאים יבוא מסחרי במסווה שלי יבוא אישי ואז ישנם קנסות,גרעונות מיסים,ובדיקות קפדניות של המשלוחים שאתה מייבא לפי תעודת הזהות שלך.

עמוס

קראתי את הסעיף שהפנת אותי. אצטט ממנו: "יהיה יחיד רשאי לייבא את הטובין המפורטים בתוספת הראשונה בלא הצגתו של רישיון יבוא, או לייבא את הטובין המפורטים בתוספת השנייה בלא המצאת אישור או עמידה בתנאים, אם הוכח להנחת דעתו של המנהל כי הטובין לא יובאו באמצעות עוסק" ומה הכוונה אם כך "אם הוכח להנחת דעתו של המנהל כי הטובין לא יובאו באמצעות עוסק"? זה מה שמכשיל אותי. נשמע מזה דיי חד משמעי שעוסק ויבוא אישי לא הולכים יד ביד ואסור ליבואן להיות עוסק. אני כבר עכשיו "במעקב" אצלם, מה שזה לא אומר, עקב כך שאני מייבא לעיתים תכופות וחבילות גדולות, אם כי לא מסחרי. האם פתיחת תיק עוסק תהווה עילה מספיקה בשבילם לסגור לי את הברז? הם דיי חשדנים שם בכל דבר שזז גם ככה. אז עם עוסק חשבתי זה בכלל יהיה בעייתי בטח... אז רציתי לברר עד כמה ישתנה מעמדי בסיטואציה זו. כבר קיבלתי את הרושם מהשאלות שלהם שבמידה והייתי עוסק לא היו מאשרים חלק מהחבילות שקיבלתי. האם לתחום העיסוק עצמו תהיה השפעה לכאן או לכאן על שיקול דעתם במידה ואין קשר ישיר למוצר המיובא?

עידן גנון

אני לא מבין למה הינך מתעקש שאין באפשרותך לייבא יבוא אישי במקביל ליבוא מסחרי. הסברתי לך שהחוק כן מאפשר זאת בכפוף לכמויות ותדירות היבוא שלך. במידה ואתה רוצה לקבל תשובות קונקרטיות לגבי ענייני פירוש החוק או בדיקה של יבוא מסוים בכפוף להגבלות, אשמח לעזור לך. אתה מוזמן להתקשר-0505932316 בברכה, עידן

עמוס

לא מתעקש רק ביקשתי הסבר לכווונת לשון החוק ואיך זה מתיישב עם דבריך. לא באתי לפקפק בך אבל ההבנה נותנת ביטחון וחיזוק לדברים. שאלתי הרי באה מלכתחילה מכיוון שלשון החוק היא כזו וזכרתי שקראתי דברים כגון אלו. אם תוכל להרחיב ולפרש את לשון החוק אשמח. אני רוצה להבין היטב את מה שאני קורא שם.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס