לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מאי

אישור משרד התקשורת לרסיבר קולנוע ביתי

בפורום מקצועי אנחנו נתקלים בבעיה ביבוא אישי של רסיברים של קולנוע ביתי מאמזון (בדרכ אמזון אירופה למיניהם), ורק שהיבוא מבוצע ע"י UPS. הם טוענים שצריך אישור משרד התקשורת, בגלל הסיווג שהם מסווגים את המוצר. ולמה ? כי ב INVOICE של המוצר כתוב WIFI. מדובר בעיכוב קבלת המוצר שיכול להיות מספר ימים וגם חודש. לצרכן מעבר לעיכוב - אין בעיה כי את עלויות ה"שירות" של UPS, משלמת אמזון (כ 400 שח ככל הנראה). נסיונות להעביר להם את לשון החוק: סעיף 3, בצו הטלגרף האלחוטי http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/3/293.pdf אישור משרד התקשורת לשימוש ב WIFI בתקני b/g http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/1/1061.pdf וכו - לא עוזר. ותכלס , לא מובן למה מוצרים כמו XBOX או סוני פלייסטיישן, שגם להם יש Bluetooth וגם WIFI לא נעצרים אף פעם ע"י UPS. שלא נדבר שהמוצרים הללו, מיובאים ביבוא סדיר ע"י היבואנים הרשמיים של המוצרים (ימהה, פיוניר, אונקיו וכו) לדעתי מדובר בסיווג שגוי. אשמח לעזרה כיצד להתנהל מול UPS

יהודה רבונה

אני כעת באותו תהליך בדיוק מול UPS ן 400 השקל שהם טוענים שאמזון ישלם, וזה יקח כחודש ! המכשיר ששאותו הזמנתי ואכן הגיע מיובא ומשווק על ידי היבואן הרשמי בהרבה חנויות בארץ , מה שאומר שכבר אישרו אותו ובכל זאת למרות שהראתי לUPS את דף המוצר אצל אתר היבואן הם מתעקשים על ההליך.

עידן גנון

שלום, הפטורים הקיימים ביבוא אישי מפורטים כדלקמן: מכשיר סלולארי :עד 3 יחידות מחשב נייח, מחשב נייד, טאבלט, קורא ספרים אלקטרוני, מחשבה כף יד : 1יחידה ציוד ביתי בעל ממשק בלוטוס (כדוגמא משחק מדיה ואזניה אלחוטית) :עד 3 יחידות. לפיכך, חברת הבלדרות צודקת,אינך עומד בתנאי הפטור.

מאי

אז שאלה: למה משחק כמו XBOX או סוני פלייסטיישן, שיש להם WIFI אינם נדרשים לאישור ? בדיוק אותו ממשק אלחוטי, ולא מופיע ברשימה ? האם מליוני סוגי המוצרים, שיש להם WIFI סטנדרטי ותקני צריכים לקבל שוב ושוב ושוב את אותו אישור משרד התקשורת ?

עידן גנון

פלייסטיישן או אקס בוקס עונה על תנאי הפטור, קרי משחק ביתי בעל ממשק ממשק בלוטוס למרות שיש לו גם יכולת שידור אלחוטית. רסיבר אינו משחק לכן אינו עומד בתנאי הפטור.לצורך המחשת הדוגמא,גם למחשב נייד יש יכולת שידור אלחוטית אך הוא כן עומד בתנאי הפטור.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום יבוא יצוא ומכס