לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה

תביעה על לשון הרע בשיחה מול אדם אחד

משה בשיחת טלפון וגם פנים מול פנים אמר לאדם שמכר שלו הינו שקרן וגנב ואף יותר מכך. שוב זה נאמר לאותו אדם בלבד רק בטלפון ובנוסף פנים מול פנים ואף אחד אחר לא שמע את השיחות הללו בוודאות. לאחר זמן מה אמר האדם למכרו את ששמע ממשה שאמר עליו ואף נתן לו את הקלטת השיחה. האם זה לשון הרע? של משה? האם משה יכול להיתבע? כל זה נאמר לאדם אחד בלבד ואף אחד אחר לא שמע, יכול להיות שאת ההקלטה אפילו העבירו הלאה אבל לא יודע. האם משה חשוף לתביעה ? הרי אין 2 עדים.

עו"ד אורי אבני

משה שלום, לשון הרע עשויה להתקיים במצבים מסוימים גם אם נאמרה לאדם אחד בלבד. תנאי 2 העדים מתייחס למקרה אחר מתחום המשפט הפלילי. בשביל תביעה אזרחית לפיצוי כספי, לעיתים די בכך שלשון הרע נאמרה בפני אדם אחד. כמובן שיש לבחון בדיוק מה נאמר ולאן התגלגלו אותן אמירות, ובהחלט כאשר מדובר באדם אחד בלבד, בתי המשפט מתחשבים בכך בבחינות השונות.

מלכה גל שיינר

קבלן השכיר לי מבנה לבית קפה. קנה דברים ואכל אצלינו. בעל הרשת התקשר ואמר לנו שהוא מפיץ שמועה שהאוכל מקולקל וקיבל קילקול קיבה. ניגשתי אליו ושאתי אותו מדוע אינך ניגש אלי לומר, אתה מפיץ שמועות שווא. השמועה החלה להתפשט ונאלצנו לסגור. האם יש מקום לתביעה?

עו"ד אורי אבני

אדם המפיץ שמועה ומציגה כנכונה על אף שאיננה כזו, משפיע על אנשים וגורם לנזקים, בהחלט עשוי להמצא מפיץ לשון הרע וחייב בנזקי הנפגע. מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בנושא (משרדנו או כל משרד אחר).

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות