לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ויקטור

טיפול בליקויי בניה לפני קבלת מפתח

מיד עם רכישת הדירה בשלבי הקמתה ביקרתי בה וגיליתי ליקויים ברמה אי עמידה בדרישות תקן, הוראות יצרנים, חוק חשמל וכו'. מספר פעמים פניתי בכתב לקבלן. אחרי אחת מהפניות קיבלתי הבטחה שהדברים יטופלו. בפועל לא קרה דבר. בשלבי עבודות גמר פניתי בכתב לקבלן בטענה שעבודות מתבצעות בניגוד לדרישות החוק וביקשתי לבצע תיקונים. לא קיבלתי התייחסות. הפניה הראשונה הייתה מלפני כשנה וחצי. האם כדי לי להמתין עד למסירת הדירה (עוד כשלושה חודשים) או להתחיל בהליך כל שהו היום? האם פניה בשלב ביצוע עבודות נחשבת כמתן הזדמנות נאותה לתקן אי התאמה או על הזדמנות נאותה אפשר לדבר רק אחרי מסירת הדירה? ברור שאני לא מעוניין בביצוע טיפול בליקויים שכרוך בפרוק חיפויים, טיח ורצוף באופן חלקי אחרי כניסתי לדירה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

ויקטור, שלום רב, אם התיקונים הדרושים כרוכים בפירוק חיפויים, טיח וריצוף כמו שאתה כותב אני ממליץ לך לדרוש את ביצוע התיקונים לפני מסירת הדירה. כמובן שכדאי לעשות הכל בכתב. לגבי שאלתך אם זה ייחשב כמתן הזדמנות לקבלן לתקן – קשה לתת תשובה חד משמעית בלי להכיר את כל הפרטים, ובלי לבדוק את החוזה.

ויקטור

עו"ד יואב סלומון שלום רב, תודה רבה על תשובתך. כנראה אצטרך לפנות אליך בהמשך. האם אפשר עוד שאלה קטנה. האם מוכר יכול לשנות את הנוסח של הטופס מפרט המכר? האם מותר לו להוסיף משפט שמשפיע על מהות הסעיף? לדוגמה אחרי משפט "כל המוצרים והמלאכות יהיו לפי דרישות התקן הישראלי אם יש כזה" מוכר מוסיף "התקפים למועד קבלת היתר הבניה". הרי רכשתי את הנכס אחרי קבלת ההיתר ואחרי כניסת התקן לתוקפו, אבל תקן עצמו נכנס לתוקף אחרי מועד קבלת ההיתר. לפי סעיף הנ"ל הוא לא חל על דירתי. העבודות שמדברים עליין לא התחילו בבניין לפני כניסת התקן לתוקפו ובדירתי הם התחילו יותר משנה אחרי המועד של כניסת התקן לתוקף. יש גם שינויים נוספים בנוסח המפרט. אשמח מאוד עם תוכל לענות על שאלתי. תודה מראש. ויקטור.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

ויקטור, שלום רב, השאלה איזה תקן חל כאשר התקן שונה במהלך הזמן היא די מורכבת. משאלתך לא ברור אם התקן מתייחס למוצר או לתכנון, מתי התחילו לבנות את הבניין ועוד. התשובה לשאלתך יכולה להינתן רק על פי כל הפרטים, לרבות נוסח החוזה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ליקויי בניה