לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ישראללללל

נכות זמנית-קביעה להמשך זמנית במקום קבועה

עקב ת עבודה קיבלתי נכות זמנית של 15% .לאחר שנה הוזמנתי לועדה לקביעת נכות צמיתה. עקב מצבי הוחלט על המשך נכות זמנית.מה פירוש?האם לא אדפק בעתיד?או האם כדאי לערער לדרוש נכות קבועה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

ישראל שלום; לועדה רפואית יש סמכות לקבוע נכות זמנית, כל עוד היא סבורה שמצבו של הנכה יכול להשתפר או להחמיר, כלומר, שמצבו התפקודי אינו יציב, ויש להמתין לעתיד לראות מה יעלה בגורל הנכות התפקודית. עם זאת, אם הנך סבור שאין שינוי במצבך התפקודי ולא יהיה שינוי בעתיד, או אם הנך סבור שקופחת ע"י הועדה הרפואית בקביעת אחוזי הנכות שנקבעו לך, הנך רשאי לערער לועדה לעררים.

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

ישראל שלום, קשה להבין מדבריך האם קיבלת נכות בגין כל הפגימות בגינן הוכרת כתאונת עבודה או שטרם נבדקת בגין כל הפגימות. לא ברור מדבריך האם 10% הזמניים שקיבלת הינן בגין נכות נפשית או בגין פגימה אחרת. על כל פנים, אם הנכות הזמנית שקיבלת אינה תואמת לדעתך את מצבך, הנך יכול להגיש ערעור לועדה רפואית לעררים. את הערעור יש להגיש בכתב, שיוגש לביטוח הלאומי השייך לאזור מגוריך. לערעור יש לצרף מסמכים רפואיים, המתארים את מצב תפקודך. כמו כן, ניתן לכתוב מכתב לביטוח הלאומי באשר לקבלת החלטה לגבי שאר הפגימות בגינן הוכרת. נראה כי במקרה זה עדיף להתייעץ עם עו"ד, המתמחה בייעוץ בפני ועדות רפואיות, למיצוי כל זכויותיך מול הביטוח הלאומי.

ישראללללל

היי גם לי קשה להבין כי קבלתי 4 עותקים של אותו אחוז נכות

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרב וייס-קרטיה

ישראל שלום, אם מצבך הרפואי עשוי להשתנות, לטובה או לרעה, הועדה הרפואית תקבע את נכותך באופן זמני. אם הנך סבור, למרות קביעת הועדה, כי אין סיכוי שמצבך ישתנה, ניתן להגיש ערעור, עדיף , לאחר התייעצות עם עו"ד המתמחה בייצוג בפני ועדות רפואיות.

ישראלללללללל63

הייתי בועדה רפואית של תאונת עבודה לקביעת נכות צמיתה באוגוסט.במכתב התשובה שקיבלתי ,קיבלתי החלטות של הועדה הרפואית לתאונת עבודה משום מה.. .קיבלתי 4 עותקים !!!!על החלטה של אותם אחוזי נכות זמניים-קרי 10%. לא קיבלתי הפרוטקול. אבל האם סתם מישהו שם שיכפל את הדפים ,ונשלח לי בטעות 4 עותקים?כמובן שבמענה הקולי לא מבינים שום דבר,ומיותר לדבר איתם.בכל זאת ,אני מצייין,ש הפגיעה היא ב3 מקומות בגוף ופגיעה נוספת נפשית שאושרה לי בגינה נכות זמנית של 10% (ועדהזו היתה ביולי).מה דעתך?איך מערערים

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ועדות רפואיות