לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אילנה

השבת אזרחות ליליד רומניה

שלום, הוריי ילידי רומניה, הם בחיים לשמחתי, ויש להם תעודת לידה רומנית. הם נאלצו לוותר על אזרחות רומנית לצורך עלייתם ארצה. אני מעוניינת להוציא דרכון רומני עבורי (ובהמשך עבור ילדיי). קראתי תשובות לשאלות שנשאלו בפורום בענין זה, ואני מבינה שהשלב הראשון שנדרש הוא הגשת בקשה להשבת אזרחות עבור אחד מהוריי. האם אפשרי לבצע זאת באופן עצמאי? אם כן, אשמח אם תוכל להסביר בקצרה כיצד. תודה רבה!

חיים ינאי עו"ד

שלום רב, אפשר לעשות זאת באופן עצמאי. אני ממליץ כי תלכי על הזכות של אביך. השם בדרכון הישראלי שלו צריך להיות זהה לשם המופיע בתעודת הלידה. אם לא - צריך להוכיח זאת ע"י תעודות של שינוי שם. עבור עצמך את צריכה להצטייד באישורים על היעדר רישום פלילי מרומניה וישראל בנוסף לתעודת הלידה שלך ולמסמכים של אבא שלך.

גיא

במקרה כזה, האם צריך גם לתת בנוסף לתעודת לידה של המבקשים (כולל אפוסטיל ותרגום) גם תעודת לידה של הבן זוג שלו שלא מבקש אזרחות?

מיכאל

החל מהקייץ לא צריך ת. יושר מרומניה (היה כתוב באתר ANC). אם את מגישה ישר רק עבור עצמך והילדים - לא צריך דרכון של האב עם "התאמת שם לת. לידה" - תבקשי במשרד הפנים "תעודת לידה עבור משרד החוץ" של עצמיך ותבקשי לרשום בה שם נעורין שלך בלועזית שזהה לשם משפחה של אביך בתעודת לידתו. (הדעה הזאת איננה יעוץ משפטי)

מיכאל

לא צריך להשיב אזרחות להורייך, חבל על הזמן והכסף, כדאי להגיש בקשה ביחד עבורך והילדים. צריך לתרגם מסמכים שבעברית (ת. לידה ,נישואין, יושר,תמצית רישום) של הורים, שלך, של ילדים ולהוריד טפסים מאתר השגרירות. אם יודעים רומנית אפשר לעשות זאת בלי תיווך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית