zap group mishpati logo

אושר בטרומית: לתווי קנייה לא יהיה מועד תפוגה

הצעת החוק עושה צדק עם קונה התו ומצילה אותו מעושק, ומאידך היא לא פוגעת באינטרסים הלגיטימיים של המוכר

מאת: מערכת משפטי
12.01.12
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
אושר בטרומית: לתווי קנייה לא יהיה מועד תפוגה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – תווי קניה), התשס"ט-2009, של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו ).
 
מטרת ההצעה היא לקבוע, כי לתווי קנייה לא יהיה מועד תפוגה. עם זאת, תמיכת הממשלה בהצעה הותנתה בכך שהחוק לא יחול רטרואקטיבית על תווים שהונפקו.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

יש לבטל את הנוהג הבלתי מוצדק של ציון מועד תפוגה בתווי קנייה
בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: "תו קניה הינו אמצעי תשלום, שווה כסף, המשמש את בעליו לתשלום ברשתות ובחנויות המצוינות על גביו. יתרונותיו של תו הקניה, הם היכולת לרכשו באחוז הנחה ידוע מראש ובתנאיי תשלום נוחים, כמו גם מתן אפשרות בחירה למימושו בהתאם לצורכי בעליו. 

אולם, לרוב מצוין בתווי קניה תאריך תפוגה, כך שאם מחזיק בתו קניה לא היה זריז דיו ולא מימש אותו במועד, התו הופך לחסר כל ערך וההשקעה בו ירדה לטמיון. מצב זה הוא בלתי סביר, שכן ככל שחולף זמן ארוך יותר מרגע רכישת התו ועד למימושו, טובת ההנאה שמפיק עוסק גדלה: הוצאות המימון הנחסכות לו הולכות וגדלות. לחילופין, אף אם אין לו הוצאות מימון, כספי הקונה מונחים בקופתו ומאפשרים לו לקבל תמורתם ריבית או להניב ממנו פירות באופן אחר.

מוצע לבטל את הנוהג הבלתי מוצדק של ציון מועד תפוגה בתווי הקניה. מחד גיסא, הצעת החוק עושה צדק עם קונה התו ומצילה אותו מעושק ומאידך גיסא, היא איננה פוגעת באינטרסים הלגיטימיים של המוכר".

25 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה הראשונה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה