zap group mishpati logo

בקשה לייצוגית: הטעיית צרכנים במכירת צעצועים לפעוטות

ע"פ הטענה, רשת כפר השעשועים הפרה את החוק, ובכך הטעתה את הקונים ופגעה באוטונומיה שלהם

מאת: מערכת משפטי
16.01.12
תאריך עדכון: 31.05.18
2 דק'
בקשה לייצוגית: הטעיית צרכנים במכירת צעצועים לפעוטות

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לייצוגית נגד אלון החזקות הריבוע הכחול שעניינה הפרה בוטה של החוק ביחס לשורה ארוכה של מוצרים שנמכרים ע"י זכייני אלון החזקות הריבוע הכחול בסניפי רשת "כפר השעשועים" השונים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות ייצוגיות

ע"פ הטענה, הרשת לא מציינת על אריזות מוצריה בשפה העברית את פרטי היבואן, היצרן, המשווק, ארץ הייצור, ובעיקר לא מציינת את טווח הגילאים לו מיועד המוצר, ואזהרות הנדרשות ע"פ דין בעת שימוש במוצר.

בבקשה נטען, כי רכישת מוצרים ללא סימן הגיל המיועד לשימוש, פוגעת באוטונומיה של הצרכן.

לא סומנו פרטים בעברית
הבקשה הוגשה ע"י אב לתינוק בן שנה, אשר נוהג לרכוש לבנו צעצועים ומוצרי התפתחות שונים ברשת "כפר השעשועים". ב-6 בדצמבר 2011, קנה המבקש צעצוע לבנו בחנות "כפר השעשועים" בקרית אתא, וכשהיגע לביתו ורצה לפתוח את המוצר ולתת את הצעצוע לבנו, כי הצעצוע כולל ברגים קטנים וחשופים, וכי הוא אינו בטיחותי כלל, לא מתאים לשימוש של תינוקות בני 12 חודשים ואף עלול לסכן את התפתחותם.

המבקש חיפש על גבי אריזת המוצר כיתוב בעברית הקובע מהו הגיל או טווח הגילאים עבורם מיועד הצעצוע. אולם, לתדהמתו לא סומנו על גבי אריזת המוצר פרטים כלשהם בעברית, כגון: שם היצרן וארץ הייצור, ובעיקר לא סומן ולא צוין מהו הגיל או טווח הגילאים המתאים לשימוש במוצר.
המבקש לא רצה לתת לבנו צעצוע לא בטיחותי, וביקש להחליף אותו ב"כפר השעשועים", אולם שם נאמר לו כי מכיון שפתח את האריזה המקורית, לא ניתן להחליף את המוצר.

בבקשה נטען, כי בחנויות נוספות של "כפר השעשועים" המוצרים לא מסומנים בעברית כנדרש ע"פ דין.
המבקש טען בבקשה באמצעות בא כוחו, כי נגרם לו נזק ממוני ונזק לא ממוני.

במסגרת הסעדים הנתבעים,  ביהמ"ש התבקש לתת צו הצהרתי, לפיו המשיבה פעלה בניגוד לדין בכך שנמנעה מסימון המוצרים בהתאם להוראות תקן ישראלי רשמי מחייב.
הסעד הכספי הנתבע הוא סכום של 12,000,000 שקלים.

בבקשה נטען, כי הדרך הנכונה והמתאימה לברר את הנושא היא בדרך של תובענה ייצוגית.

(נועם לוי נ' אלון החזקות הריבוע הכחול בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים