zap group mishpati logo

החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים הורחב/ סקירת החוק

ע"פ ההרחבה, העישון ייאסר בתחנות אוטובוס, בהופעות, בבריכות שחייה, ברציפי רכבת ועוד

מאת: מערכת משפטי
03.05.12
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים הורחב/ סקירת החוק

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה ב-2.5.2012 את מרבית הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון. בכך יורחבו באופן משמעותי המקומות הציבוריים בהם ייאסר העישון.

על פי בקשה עליה חתום ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, ייאסר לחלוטין העישון בהופעות, בתחנת אוטובוס מקורה, בכל שטחי בריכות השחייה ובחצרות שלהן, ברציפי רכבת (למעט אזור עישון שיוקצה בקצה הרציף) ובתחנות אוטובוס מרכזיות (למעט חדר עישון שיוקצה במיוחד).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לדיון בפורום צרכנות

למציאת עו"ד נזיקין באתר משפטי

איסורים נוספים

בנוסף, ייאסר על נהגי אוטובוס לעשן בתוך האוטובוס לפני העלאת נוסעים, ייאסר עישון בטווח של 10 מטר מהכניסה או היציאה מבניין מרפאה או בית חולים וייאסר להקצות אזורי עישון בחדרי מדרגות ובמעברים.
עוד נקבע, כי אחוז השטח המוקצה לטובת עישון במסעדות ובבתי קפה גדול משמעותית מכפי הצורך, ואלו שאינם מעשנים ומעוניינים לשבת באזור החיצוני, נאלצים להיחשף לעישון כפוי בעל כורחם. על-כן, שטח אזור העישון שיוקצה במסעדות ובבתי קפה לא יעלה על 15 מ"ר. באולמי שמחות וגני אירועים יוגבל שטח העישון ל-25% ממקומות הישיבה.

בעתיד- העישון בעבודה ייאסר

משרד הבריאות הכריז עוד, כי בכוונתו לאסור באופן מוחלט בעתיד עישון במקומות עבודה, מכיוון שחדרי העישון ומערכות סינון האוויר אינם מונעים חשיפה לעישון כפוי. כצעד ראשון למהלך, וכדי "לשמש דוגמה", ייאסר לחלוטין העישון במשרדי ממשלה כבר מהחודש הבא.

בשורה למעשנים - אין איסור על אישון באצטדיונים

עם זאת, לא אושרו הסעיפים האוסרים עישון באצטדיונים ובאמפיתיאטראות.
כמו כן, לבקשת המשנה למנכ"לית משרד החינוך, איציק תומר, נמנעה הוועדה מלאסור עישון בחצרות מבני מתנ"סים ותנועות נוער, בשל הקושי בהגדרת שטחים אלו.

ח"כ כץ אמר בדיון: "אנחנו מצמצמים באופן משמעותי את הפגיעה במעשן הפאסיבי ואת השטחים בהם יותר העישון. עם זאת, אל לנו להגזים. יש גם ציבור מעשנים בישראל, וגם אותו אנחנו צריכים לשרת".
הצו ייכנס לתוקף 30 יום מיום פרסומו.

עוד בנושא:

החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים - מה עם פיצוי?

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים