zap group mishpati logo

אושר בטרומית: פטור מאגרה בנסיעה בכביש 6 במקרה של עיכוב או עומס

אושרה בטרומית ההצעה לתיקון חוק כביש אגרה ומתן פטור מאגרה בשל האטה ממהירות הנסיעה המותרת

מאת: מערכת משפטי
24.06.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר בטרומית: פטור מאגרה בנסיעה בכביש 6 במקרה של עיכוב או עומס

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון – פטור מאגרה בשל האטה ממהירות הנסיעה המותרת), התשע"א-2011, של ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה).
 
הצעת החוק קובעת, כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע הוראות לפיהן יינתן פטור מתשלום האגרה עבור נסיעה בכביש האגרה הארצי (כביש 6) במקרה של נסיעה בקטע כביש בו נוצר עיכוב, עקב עבודות תשתית או עומס תנועה.

מתי ינתן פטור מתשלום אגרה?
בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: " תכלית כביש האגרה הארצי, או, בשמו השגור – כביש 6, היא קיצור זמני הנסיעה עבור הבוחרים לנסוע בו. עבור שירות זה, נכונים הנוסעים בו לשלם דמי אגרה בסכומים משמעותיים. לעיתים תכופות מבצע בעל הזיכיון, חברת דרך ארץ Highways בע"מ, עבודות תשתית בכביש האגרה. בנוסף, מעת לעת מנקז אליו הכביש מספר כלי רכב גדול מדי, המביא לעומס תנועה ואף לפקקי תנועה של ממש. אלו גורמים להתארכות משמעותית בזמני נסיעתם של הנוסעים בכביש. הדבר גורם לכך שלקוחותיו של בעל הזיכיון אינם זוכים לשירות אותו ביקשו לקבל עבור דמי האגרה ששילמו – החיסכון בזמן. הפגיעה בחיסכון בזמן חותרת תחת תכליתו של כביש 6, ובאופן רחב יותר תחת תכלית חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל), התשנ"ה–1995. 
לפיכך, מוצע לקבוע ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע הוראות לפיהן יינתן פטור מתשלום האגרה במקרה של נסיעה בקטע כביש בו נוצר עיכוב, עקב עבודות תשתית או עומס תנועה.ו
בנוסף, מוצע לקבוע כי תקנות ראשונות יובאו לאישור ועדת הכלכלה בתוך שישה חודשים מיום כניסתו של החוק המוצע לתוקף".
 
29 ח"כים תמכו בהצעה. להצעה לא היו מתנגדים.
 ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע האם ועדת הכלכלה תדון בהצעה או ועדת הכספים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים