zap group mishpati logo

תאונת עבודה לנגר עצמאי? בית הדין: כן

בית הדין הכיר בתאונה שקרתה לנגר עצמאי בנגריה חיצונית כתאונת עבודה. זאת, בניגוד לעמדת המוסד לביטוח לאומי

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
23.09.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
תאונת עבודה לנגר עצמאי? בית הדין: כן

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דן בתביעה במסגרתה ביקש התובע, נגר עצמאי במקצועו, להכיר בפגיעה בידו הימנית כתאונת עבודה. ב-22.2.2011 דחה פקיד התביעות את תביעתו של התובע, בין היתר מהנימוק כי הפגיעה נעשתה שלא במסגרת עבודתו, וכן מאחר שאין לראות בתובע מתנדב.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תאונות עבודה

לטענת התובע, במועד הרלוונטי הוא עבד כנגר עצמאי. הוא קיבל הזמנה מלקוח, ויצא לנגריה כדי לרכוש מדף במידות מיוחדות. בעת ניסור המדף בנגרייה עמד התובע ליד הנגר  שניסר את המדף, ונפגע.

האירוע התאונתי התרחש תוך כדי ועקב עבודתו של התובע כנגר. לחילופין, טען התובע, יש לראות בתאונה כתאונה שהתרחשה כאשר התובע פעל להצלת גוף או למניעת נזק או סכנה לגוף.

לטענת המוסד לביטוח לאומי, אין להכיר באירוע כתאונת עבודה. המדובר בתובע אשר היה עובד עצמאי. לפיכך, עליו חל הנטל להוכיח את שני התנאים הקבועים בסעיף 97 לחוק הביטוח הלאומי, כלומר: כי התאונה אירעה תוך כדי עיסוקו ועקב עיסוקו.

תוך כדי ועקב עבודתו

מותב בראשות השופט יוסף יוספי קיבל את התובענה, וקבע כי מדובר בתאונת עבודה.
בית הדין קיבל את גרסת התובע במלואה, וקבע כי התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודת התובע. "לאחר שמיעת עדותו של התובע, אנו מוצאים כי עדותו מהימנה עלינו עד מאד. אנו מקבלים במלואה את גירסתו של התובע לקרות האירועים, כפי שתוארה על ידו בעדותו בפנינו. תוכן העדות תאם את האמור בתצהירו של התובע ובכתב התביעה. 

גירסתו של התובע לא נסתרה בבית הדין במסגרת חקירתו הנגדית. התובע העיד באופן מדוייק וברור, וענה על שנשאל באופן מהיר וקולח. התובע השיב על כל שנשאל, ללא כל התמהמהות מצידו, וניכרו בעדותו אותות האמת. בנוסף, התובע השיב לשאלות ללא כחל ושרק, גם אם היו שאלות שלא היו נוחות לו. לאור התרשמותנו זו, אנו מקבלים את גירסת התובע במלואה", נכתב בפסק הדין.

בנוסף נקבע, כי אין הכרח שתאונת עבודה תקרה דווקא בנגרייה השייכת לתובע. גם תאונה במהלך סידורים הקשורים לעבודת התובע נחשבת כתאונת עבודה. 

(ב"ל 00144-11-11 בלילטי נ' המוסד לביטוח לאומי)

עוד בנושא:

תאונת עבודה - (המדריך חלק א')

מדריך לנפגעי תאונות עבודה (חלק ב'- עירעורים)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה