zap group mishpati logo

זהירות, אוברדרפט: מתי בדקתם לאחרונה את מצב החשבון שלכם בבנק האהבה?

בקשר הזוגי יש לכל אחד מאיתנו חשבון רגשי אצל בן הזוג, שמתמלא ומתרוקן על פי ההתנהגות שלנו. מתי בדקתם את מצבו בפעם האחרונה?

29.06.21
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
זהירות, אוברדרפט: מתי בדקתם לאחרונה את מצב החשבון שלכם בבנק האהבה?

לחשבון הבנק הזה אין עמלות ולא תקבלו ממנו מכתבים מציקים לתיבת הדואר. ובכל זאת, מדובר בחשבון החשוב ביותר שיהיה לכם בחיים: חשבון בנק האהבה. החשבון שיש לכל אחד מאיתנו אצל בן הזוג שלנו, שהולך ומתמלא או הולך ומתרוקן, על פי ההתנהגות שלנו כלפי בן או בת הזוג.

מתי בדקתם לאחרונה את מצב החשבון בבנק האהבה? בני זוג לא צריכים לחכות שיתעוררו בעיות מיוחדות בקשר הזוגי ביניהם. עליהם לבדוק תמיד את הדופק של הזוגיות ולהשקיע בעוד ועוד מחוות קטנות ובעוד ועוד הפתעות כדי לשמור על הפלוס בחשבון בנק האהבה, אצל בני זוגנו.

כאשר יש כעסים, אכזבות או ויכוחים שגורמים לכאב אנחנו מושכים משאבים רגשיים מהחשבון של בן או בת הזוג, אשר עלול לגרום לכל אחד מהם להיכנס בו למינוס ולחוסר איזון רגשי

הרעיון שמאחורי בנק האהבה

מה זה בעצם בנק האהבה? לכל אחד מאיתנו יש מעין חשבון בנק רגשי אצל האחר. לבעל יש חשבון אהבה אצל אשתו, ולאישה יש חשבון אהבה אצל בעלה. בכל יום אנחנו מפקידים או מושכים משאבים רגשיים מהחשבון, שאותו אנחנו מנהלים אצל בן הזוג שלנו.

אפשר להפקיד למשל מילה טובה, הכלה או מתן מרחב אישי. בכל זמן שאנחנו משקיעים משאבים בחשבון של האחר הוא נמצא בפלוס, אבל כאשר יש כעסים, אכזבות או ויכוחים שגורמים לכאב אנחנו מושכים משאבים רגשיים מהחשבון של בן או בת הזוג, אשר עלול לגרום לכל אחד מהם להיכנס בו למינוס ולחוסר איזון רגשי.

קיראו עוד בנושא >>>> הדרך לגירושין טובים עוברת בגישור עם ליווי רגשי

כאשר החשבונות לא מאוזנים – יכול לקרות שהחשבון של צד אחד נמצא בפלוס ושל הצד האחר נמצא במינוס, הגורם להרגשה של חוסר איזון, מה שעלול לגרום לו להתפרץ. סיטואציה כזאת עלולה לגרום לאסקלציה בקשר הזוגי עד כדי קרע של ממש במערכת היחסים הזוגית.

אכזבה, תסכול, חוסר איזון ועוד הרגשות קשות ולא נעימות, שיובילו בתורם לוויכוחים רבים ולחוסר הערכה הדדית עד לפירוד חס וחלילה. לכן, אנו חייבים להיזהר מהידלדלות החשבון הרגשי

להפקיד יותר הפקדות רגשיות

מה צריך לעשות כדי לשמור על החשבון שלנו בבנק האהבה בפלוס? לשם כך, יש לבצע באופן שוטף הפקדות רגשיות זה לזו, כדי לשמור על חשבון של בנק האהבה שלא יהיה במינוס. החשבון שלנו יתרוקן כאשר נבצע משיכות רגשיות מתמידות מהחשבון של בן או בת הזוג שלנו, מצב שעלול לגרום לנו אכזבה, תסכול, חוסר איזון ועוד הרגשות קשות ולא נעימות, שיובילו בתורם לוויכוחים רבים ולחוסר הערכה הדדית עד לפירוד חס וחלילה. לכן, אנו חייבים להיזהר מהידלדלות החשבון הרגשי.

ניתן ללמוד כיצד לבטא רגשות ואיך לרענן את הזוגיות ולדאוג לכך שהקשר הזוגי יישאר חזק ואיתן, וזאת אף על פי ולמרות שגרת החיים המביאה בעקבותיה לדאגות 

איך מקפידים לבצע הפקדות רגשיות?

עניין זה חייב להיות חלק מהשגרה הזוגית שלנו. למשל, כאשר אנחנו מכינים כריך אחד לשני לעבודה, אנחנו יכולים להטמין בו פתק סודי עם משפט נחמד, שיגביר מיד את התיאבון ויגרום לחיוך אצל בן הזוג כאשר ימצא אותו.

הצרה היא שרבים אינם יודעים כיצד להביע רגשות, וזקוקים לצורך כך להדרכה אישית. ההדרכה ניתנת בהשתתפות בסדנאות שמעבירה הח"מ. בנושא זה לומדים כיצד לבטא רגשות ואיך לרענן את הזוגיות ולדאוג לכך שהקשר הזוגי יישאר חזק ואיתן, וזאת אף על פי ולמרות שגרת החיים המביאה בעקבותיה לדאגות של  פרנסה, דאגות של חינוך ועוד.

זוגיות

לסיכום, הדרך היחידה לשמור על חשבון בנק האהבה מאוזן היא להשקיע כמה שיותר בזוגיות ולחזק את הדבק בקשר הזוגי. מילה טובה, תשומת לב, הכלה ופרגון גורמים לכך שאנו משקים = משקיעים בפרח גדול, פרח האהבה, שתמיד יפרח ויצמח לאורך שנים, כאותה אש שהיתה יוקדת על המזבח תמיד. עלינו להפעיל תמיד את החשיבה הזו לאורך כל חיי הנישואין, כדבר שבשגרה. בהצלחה!

* הכותבת היא הבעלים של מכללת ש.י.ח – מכללה להורות ומשפחה; מייסדת שיטת EST - של שיח, יציבות וחוסן, עד לשביעות רצון בקשר הזוגי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים