zap group mishpati logo

5 תקלות קשות שמודד מקצועי יכול למנוע

מחריגות בנייה ועד חיובים מופרזים: מדידה מקצועית של הבית עשויה להיות קריטית ולחסוך לכם צווי הריסה, הוצאות מיותרות ועוגמת נפש

03.11.21
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
5 תקלות קשות שמודד מקצועי יכול למנוע

קשה להפריז בחשיבות שיש לשימוש בשירותיו של מודד מקצועי. רבים אינם מודעים לכך, אבל ללא עבודה מקצועית וזהירה של המודד עלולות להתרחש תקלות קשות בבנייה, שהתיקון שלהן עלול להימשך זמן רב, לעלות לכם מאות אלפי שקלים ולגרום לעוגמת נפש רבה.

מודד הוא האדם הראשון שאתם זקוקים לו. הוא זה שמודד את השטח על מנת לתת לאדריכל בסיס שעליו הוא יכול לתכנן את המבנה. מאוחר יותר, הוא זה שימדוד את השטח ויבדוק אם הוא תואם את התכניות והוא גם זה שיוודא לאורך הבנייה שהפרויקט מבוצע בהתאם להן. מחריגות בנייה, דרך חיובי ארנונה מופרזים ועד בנייה בשיפוע לא נכון של מערכת הביוב: לא תאמינו אילו תקלות קשות עלולות להיגרם כתוצאה מכך שמנסים לחסוך כסף על ביצוע עבודות מדידה. בשורות הקרובות נבקש להציג את כמה מהתקלות הבולטות. הנה הן:

שכנים, שמתגוררים כבר 20 או 30 שנה אחד ליד השני וחושדים שהקיר הניצב ביניהם חורג ממקומו, יכולים להזמין מודד מקצועי שיוכל לאשר זאת

1. חריגות בנייה

מדידה לא מקצועית של השטח עלולה לגרום לחריגות בנייה. כיום ניתן לזהות חריגות במיוחד במבנים ישנים, ושכנים, שמתגוררים כבר 20 או 30 שנה אחד ליד השני וחושדים שהקיר הניצב ביניהם חורג ממקומו, יכולים להזמין מודד מקצועי שיוכל לאשר זאת. חריגות בנייה עלולות להתגלגל לבית המשפט ולהוביל לקנסות כספיים כבדים ואף להוצאה של צווי הריסה במקרים חמורים. חייבים לדעת על החריגות בזמן ולא להזניח אותן כדי שאפשר יהיה להסדיר אותן מול השכנים ולהימנע מסנקציות של הרשות המקומית.

2. שטח קטן מהמובטח בדירה חדשה

אם קניתם דירה חדשה ואתם חושדים שהשטח שלה הוא קטן מזה שהובטח לכם – אל תהססו להזמין מודד מוסמך לפני מסירת הנכס כדי שיבחן את גודלו האמיתי. כל טעות בעניין זה יכולה להיות שווה לכם הרבה כסף, בהתחשב בעלותו הגבוהה של הנכס למ"ר.

העירייה מדדה מחסן שהיה ברשותו של בעל הבית והחשיבה אותו כחלק מהנכס. לאחר שבעל הבית זיהה את הטעות והביא מודד כדי לערוך לבית מדידה מחודשת, תוקנה הטעות ולבעל הנכס הוחזרו סכומים משמעותיים

3. חיובי ארנונה מופרזים

אנו נתקלים לא פעם במקרים שבהם דיירים נאלצים לשלם תשלומי מופרזים, למשל חיובי ארנונה, עקב מדידה לא נכונה של הבית. במקרה בולט שילמו דיירים בלוד במשך שנים תשלומי ארנונה עבור נכס בשטח של 250 מ"ר, בעוד ששטחו האמיתי של הנכס עמד על 180 מ"ר.

הטעות נבעה מכך שהעירייה מדדה מחסן שהיה ברשותו של בעל הבית והחשיבה אותו כחלק מהנכס. לאחר שבעל הבית זיהה את הטעות והביא מודד כדי לערוך לבית מדידה מחודשת, תוקנה הטעות ולבעל הנכס הוחזרו סכומים משמעותיים באופן רטרואקטיבי.

מדידה לא נכונה ולא מקצועית של בית עלולה לגרום לכך שהיסודות של הבניין לא ייבנו במקום הנכון ולהשליך על בטיחות המבנה

4. שיפועים לא נכונים של הביוב

מדידה לא נכונה של הבית עלולה לגרום לבעיות מבניות קשות, החל מכך שהיסודות של הבניין לא ייבנו במקום הנכון, או שבכלל לא ייצקו את כל היסודות (מה שישליך על הבטיחות של המבנה ועל היכולת של הדיירים להשתמש בו ויחייב תיקון בעלות גבוהה מאוד). בנוסף, עלולות להיגרם למשל תקלות קשות במערכת הניקוז והביוב, אם לדוגמה מבוצעת מדידה לא נכונה של השיפועים.

מדידות שטח

5. ניהול הליכים משפטיים מתישים

מדידה לא נכונה של השטח עלולה להוביל לסימונים לא נכונים שלו, וכתוצאה מכך להוביל לסכסוכים מיותרים ולא רצויים מול רשויות המדינה או מול שכנים, ולהוביל שתצטרכו לבזבז זמן יקר מאוד וכסף בהתדיינויות ממושכות בבתי המשפט.

הכותב הוא חסן כנעאנה, ריינקס שירותי מדידה 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים