zap group mishpati logo

עובדים במתח גבוה? אלו ההשתלמויות בתחום החשמל שכדאי שתכירו

העבודה במתח גבוה מצריכה בטיחות, דיוק והבנה עמוקה של מערכת החשמל. האחראים על תחום הבטיחות נדרשים לעבור השתלמויות כדי להרחיב את הידע המקצועי ואת מעטפת השירותים בתחום עיסוקם. מהנדס החשמל אליהו גוזלן, מחברת ההדרכה "צוות ניהולי", מפרט מה הן ההשתלמויות לבעלי מקצוע בתחום החשמל

18.05.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
עובדים במתח גבוה? אלו ההשתלמויות בתחום החשמל שכדאי שתכירו

העבודה בסביבה תפעולית מצריכה היערכות בטיחותית מקיפה, שכוללת עמידה בתקנות הבטיחות המוכתבות מהגופים המבקרים והתאמת המערכות השונות לצורכי השימוש היומיומי. מוסדות ציבוריים וארגונים רבים, המעוניינים לשמור על רמת בטיחות גבוהה העומדת בתקנים ועל כושר תפעולי, דואגים לכך שאנשיהם ירכשו את ההכשרות המתאימות ביותר לצורך התפעול השוטף ויעברו קורסים והשתלמויות לבעלי מקצוע בתחום החשמל, הבטיחות והאחזקה. במסגרת עבודתי עם חברת "צוות ניהול", אני מעביר מספר הכשרות העונות על הצורך ובמאמר זה אפרט על המרכזיות שבהן.

במהלך הקורס נוצר שיח פתוח בין המשתתפים, ובין היתר אנו דנים בתאונות חשמל ומפיקים לקחים, מרעננים נהלים הנוגעים לביצוע בדיקות תקופתיות ולביצוע מדידות, ומתעמקים בחשיבות עריכת סקרי סיכונים

קורס בטיחות בחשמל

קורס בטיחות בחשמל עוסק בחשיפת הסיכונים הכרוכים בעיסוק במערכות חשמל, במטרה לשפר את רמת הבטיחות במתקנים השונים ובמטרה להקנות כלים נוספים לבעלי המקצוע לטפל בתקלות חשמל רווחות, על סמך הבנת התקנות ודרישות הבטיחות הנהוגות על פי חוק.

נושאי הלימוד עוסקים בהיכרות עם תקנים ותקנות בנושאי הארקה ומניעת התחשמלות, שיטות הגנה מפני חשמול, שמירה על בטיחות כמנגנון הגנה נוסף מפני התחשמלות, לרבות שימוש באביזרי מגן. כמו כן, הקורס עוסק בסוגיות הקשורות לאחריות משפטית ולריענון נוהלי ותקנון חוק החשמל ופקודת הבטיחות בעבודה.

במהלך הקורס נוצר שיח פתוח בין המשתתפים, ובין היתר אנו דנים בתאונות חשמל ומפיקים לקחים, מרעננים נהלים הנוגעים לביצוע בדיקות תקופתיות ולביצוע מדידות, ומתעמקים בחשיבות עריכת סקרי סיכונים. כפי שציינתי קודם, הקורס מועבר במסגרת חברת "צוות ניהול" ומוכר כימי שירות בפיקוח משרד העבודה והרווחה. משך הקורס: שלושה ימי לימוד מלאים.

הדרכת חשמלאי מסויג

קורס חשמלאי מסויג מיועד לעובדי המפעלים שעוסקים בעבודה במתח נמוך עד 50 וולט במעבדות ובמוסדות וכן במתח גובה מ-24 וולט בענפי הרפואה ובענפי החקלאות – טכנאים שמעוניינים להרחיב את הכשרתם, אנשי מערכות מיזוג אוויר וכל עובד עם ציוד ומכשור המופעל באמצעות מתח גבוה החושף אותו לסכנת התחשמלות.

תכני הקורס: נוהלי עבודה במתח גבוה, אמצעי מיתוג, מניעת פיצוצים, היכרות עם תורת החשמל, היכרות עם נוהלי בטיחות, דרכי פיקוח על מטענים סטטיים, עבודה בטוחה בסביבה שבה יש סכנה לדלקות, היכרות עם מנגנוני פריקה ועוד.

בדומה לקורס בטיחות בחשמל, גם קורס חשמלאי מסוייג מוכר על ידי משרד העבודה והרווחה, נמשך בין שבעה מפגשים ל-22 מפגשים ומותאם לצורכי הארגון ואף מתקיים בתחומו.

במסגרת הקורסים אנו מעמיקים בתקנות החשמל לרבות הגנות מפני חשמל, העמסת מוליכים, מערכות אל-פסק, גנרטורים, הארקות, מובלים וכבלים

קורס חשמלאי בודק סוג 2

קורס חשמלאי סוג 2 מיועד להנדסאי חשמל רשומים במדור פנקס ההנדסאים, בעלי ותק מוכח של ארבע שנים בתחום המעוניינים להרחיב את הכשרתם ואת מיומנותם המעשית בבדיקת מתקני מתח נמוך ובהיכרות עם דרישות חוק החשמל והתקנות השונות. הנושאים הנלמדים בקורס מאפשרים לקבל בסופו תעודת בודק חשמל מסוג 2 שמקנה זכאות להוצאת רישיון חשמלאי בודק מסוג 2.

תוכן הקורס: תורת החשמל, שלבים בתכנון מתקן חשמל, שלבי בדיקת מתקן חשמל, היערות עם גנרטורים ועם מערכות אל-פסק, ביצוע ביקורת מוליכים ומובילים, היכרות עם מכשירי מדידה ועם בדיקות איכות חשמל, התנסות בתכנון מתקני חשמל ועוד. קורס זה, בדומה לקורסים לעיל, מוכר על ידי משרד העבודה והרווחה ואף מוכר לגמול להנדסאים. משך הקורס: 24 מפגשים.

קורס חשמלאי בודק סוג 3

קורס חשמלאי בודק סוג 3 מיועד למהנדסי חשמל המעוניינים בהוצאת רישיון בודק מסוג 3. הקורס מיועד גם לבעלי רישיון חשמלאי-מהנדס חשמל, כולל רישום שמו במדור חשמל בפנקס המהנדסים, ועם ניסיון מעשי של שנתיים בתחום. הקורס משמש כתכנית לימודים מקיפה לצורך קבלת רישיון בודק מסוג 3 מטעם משרד הכלכלה וכן כתכנית לימודי המשך לבודק סוג 1 ובודק סוג 2.

במסגרת הקורס מעמיקים בתקנות החשמל לרבות הגנות מפני חשמל, העמסת מוליכים, מערכות אל-פסק, גנרטורים, הארקות, מובלים וכבלים. כמו כן מתנסים בתכנון ובבדיקה של מתקני מתח נמוך ומתקני מתח גבוה. משך הקורס: 36 מפגשים בשעות אחר הצהריים.

אינג' אליהו גוזלן מדריך כבר מספר שנים את הקורסים המקצועיים בחברת "צוות ניהול" וכן עוסק בייעוץ ובתכנון פרויקטים בתחום הבטיחות בחשמל לצד מתן שירותים נלווים לארגונים

אוכלוסיית היעד להשתלמויות בתחום החשמל והמתח הגבוה

רוב בעלי המקצוע המגיעם להשתלמויות השונות, שנערכות לרוב בכפר המכביה, הם אנשים שתחום עיסוקם משיק לבטיחות ולחשמל – מהנדסי בטיחות, ממוני בטיחות, מהנדסי חשמל והנדסאי חשמל, מנהלי אחזקה ובעלי תפקידים העוסקים בתפעול ובאחזקת מבנים.

עובדים במתח גבוה? אלו ההשתלמויות בתחום החשמל שכדאי שתכירו(1)

מידע על מנחה הקורס

הקורסים המקצועיים מונחים על ידי אינג' אליהו גוזלן, מייסד אחלמה הנדסת חשמל בע"מ, מהנדס חשמל בעל רישיון בודק סוג 3 (מספר רישיון: 994083) ובעל רישיון חשמלאי מהנדס (מספר רישיון: 116329). אינג' אליהו גוזלן מדריך כבר מספר שנים את הקורסים המקצועיים בחברת "צוות ניהול" וכן עוסק בייעוץ ובתכנון פרויקטים בתחום הבטיחות בחשמל לצד מתן שירותים נלווים לארגונים בכל סדר גודל.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם המנחה, ליחצו כאן

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
  • חוב לרשויות - כיצד אפשר להתמודד עם הנושא?

    חוב לרשויות - כיצד אפשר להתמודד עם הנושא?

    אם צברתם חוב לרשות מקומית או לגוף ציבורי אחר, ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט כדי להתמודד עם הדרישה לתשלום. לפניכם מידע חשוב
    4 דק'
  • יתרונות המס בעבודה מבית המגורים

    יתרונות המס בעבודה מבית המגורים

    לעבודה מהבית יתרונות רבים החל מניכוי הוצאות וכלה ברכישת ציוד משרדי מתכלה המוכר כהוצאה שוטפת
    4 דק'
  • שאלות ותשובות במיסים - חלק ב'

    שאלות ותשובות במיסים - חלק ב'

    שאלות הקשורות במיסים עולות וצפות כל העת- בין אם אנו מתכננים לקנות או למכור בית, בין אם אנו מעוניינים לקבל החזרי מס ובין אם אנחנו רוצים למשוך קופת גמל ומופתעים לגלות שנצטרך לשלם לא מעט מס בשל ביצוע הפעולה. עו"ד גיא אהרון, מנהל פורום מיסים בפורטל משפטי, השיב על שאלותיכם
    4 דק'
אחלמה מהנדסים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה