zap group mishpati logo

דירה בהנחה – המידע שאולי פספסתם וחשוב שתדעו

מתלבטים אם להירשם לפרויקט "דירה בהנחה"? מסקנות מההגרלה הקודמת של פרויקט "דירה בהנחה" וגם טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור נכון

מאת: סתיו קורן - מערכת זאפ משפטי
29.05.22
תאריך עדכון: 12.12.23
4 דק'
דירה בהנחה – המידע שאולי פספסתם וחשוב שתדעו

עיקרי הכתבה - טיפים לפני ההרשמה:

  • בידקו את גובה ההטבה הניתנת בכל אחד מהיישובים, בידקו את מחיר השוק המופיעים במדלן ויד2, בידקו פרסומים של מתווכים והשוו אל מול המחיר המפורסם בהגרלה.
  • בידקו את כמות הדירות הקיימות בכל ישוב וכמה כבר נרשמו ביישוב שמעניין אתכם.
  • בידקו את החברה היזמית - כדאי לבחור באחת מהחברות הגדולות. בצעו מחקר, היכנסו לאתרים שלהן, הביטו בפרויקטים שהסתיימו וקיימים. 
    _____________________________________

שוק הנדל"ן הישראלי רותח, המחירים נמצאים בעלייה מתמדת ולצד זה, הריבית במשק עלתה, אופי המשכנתאות השתנה ועלויות רכישת נכס שוברות שיאים. ובדיוק בגלל הסיבות הללו תכנית "דירה בהנחה" היא האפשרות היחידה להגשמת חלום הדירה עבור רבים. מתלבטים אם להירשם לפרויקט "דירה בהנחה"? הכנו לכם טיפים חמים בנושא וצעדים חשובים שיסייעו לכם להחליט.

יותר מ־40% מהזוכים בהגרלה האחרונה של דירה בהנחה הם מתחת לגיל 30. רוב הזוכים בתכנית זכו בדירות בפריפריה

מה למדנו מתוצאות ההגרלה הקודמת?

על פי נתונים שפורסמו על ידי משרד הבינוי והשיכון להגרלת "דירה בהנחה" שנפתחה בחודש מרץ 2022, נרשמו 119,207 משקי בית, כ-8,8807 דירות נפתחו להגרלות. על פי הנתונים, הערים בהן כמות הזכאים הגבוהה יותר הם ירושלים (28,395 זכאים), תל אביב -יפו (25,417 זכאים) וראשון לציון (14,606 זכאים).

על פי סיכום נתוני סבב ההגרלה הראשון, רק כ־15% מתושבי תל אביב זכו בדירה בעיר עצמה ורק כ־27% מתושבי ירושלים. יותר מ־40% מהזוכים הם מתחת לגיל 30. רוב הזוכים בתכנית זכו בדירות בפריפריה.

באתר ההרשמה תוכלו לראות היכן כבר התקבל היתר והיכן בוצעה הבקשה להיתר? זה יסייע לכם לבחור נכון אל מול היעדים האישיים

מה חשוב לדעת לפני ההרשמה?

עו"ד לין שטיינר, שותפה מייסדת של קהילת נשים מדברות נדל"ן, עם עצות ועובדות שכדאי לדעת לפני שנרשמים:

  1. 1. בידקו את גובה ההטבה הניתנת בכל אחד מהיישובים, בידקו את מחיר השוק המופיעים במדלן ויד2, בידקו פרסומים של מתווכים והשוו אל מול המחיר המפורסם בהגרלה.
  2. בידקו את כמות הדירות הקיימות בכל ישוב וכמה כבר נרשמו ביישוב שמעניין אתכם.
  3. בידקו את החברה היזמית - כדאי לבחור באחת מהחברות הגדולות, בצעו מחקר, היכנסו לאתרים שלהן, התרשמו מפרויקטים שהסתיימו וקיימים. 
  4. מהו הסטטוס התכנוני? באתר ההרשמה תוכלו לראות היכן כבר התקבל היתר והיכן בוצעה הבקשה להיתר? זה יסייע לכם לבחור נכון אל מול היעדים האישיים.

קבלת זכאות אינה מחייבת השתתפות בהגרלה. תוכלו לקחת את ההחלטה הסופית לכשתתקבל ההודעה על קבלת הזכאות

מה עוד כדאי לזכור ולבחון לפני שנכנסים להגרלת דירה בהנחה?

  1. בידקו מהו ההון העצמי הזמין עבורכם לביצוע הרכישה. 
  2. הבינו את מטרות הרכישה - האם למגורים או השקעה? כדאי לעשות בחינה מעמיקה של הנושא - קנייה היכן שאתם יכולים, ומגורים בשכירות היכן שרוצים.

"את הבחינה של שני הסעיפים האלה צריך לבצע באופן אחראי, אל מול היעדים והתייחסות ישירה לכלכלת המשפחה. כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות בעל ניסיון בתחום", מסבירה עו"ד שטיינר. דבר נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא שעלות הדירה באתר אינה העלות הסופית. "עלות הדירה שאתם רואים באתר אינה כוללת שיפוצים, שדרוגים ותוספות אשר צפויות להיות לאחר הרכישה ולאורך הבנייה, כמו מדד תשומות הבנייה, ריביות על משכנתא שנראה שתהיה במגמת עלייה בשנה הקרובה ועוד הוצאות בלתי צפויות", מסבירה עו"ד שטיינר. 

לדבריה, "אם אתם מתלבטים האם להצטרף להגרלה או לא - הירשמו לקבלת הזכאות. קבלת זכאות אינה מחייבת השתתפות בהגרלה. תוכלו לקחת את ההחלטה הסופית לכשתתקבל ההודעה על קבלת הזכאות".

לסיכום, בימים אלה מתעדכן לעתים תכופות מידע חדש ברחבי הרשת ובטלוויזיה, בנוגע לתכנית ולהגרלות. מומלץ להמשיך ולעקוב אחרי הפרסומים בתקשורת.

* אין באמור בכתבה זו משום המלצה או ייעוץ משום מין וסוג שהוא ויש להיוועץ בהחלטות השקעה או משכנתא ויועצים המורשים לכך בחוק

צילומים: שאטרסטוק 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • תמ"א 38 - מקצה שיפורים

    תמ"א 38 - מקצה שיפורים

    תמ"א 38 מיושמת בהרחבה באזורי הביקוש, אך בניגוד למטרתה הראשונית אינה מצליחה להתפשט לאזורי הפריפריה. שינויים הנכללים מדי פעם בתכנית המתאר שואפים לתקן את המצב. מקצה השיפורים שהחל לפני שנים ממשיך להתעדכן, והופך את תמ"א 38 לכדאית יותר. מהי בכלל תמ"א 38, מהם השינויים האחרונים שנעשו בה והאם הם הופכים אותה יותר כדאית ומשתלמת?
    6 דק'
  • הפשרת קרקע חקלאית: הימור מסוכן או השקעה מושכלת?

    הפשרת קרקע חקלאית: הימור מסוכן או השקעה מושכלת?

    במדינה בה חלום רכישת הדירה כה קשה להגשמה, אנשים מחפשים קיצורי דרך. רבים קונים במחיר מוזל קרקע חקלאית בתקווה שהיא תופשר ותניב אפשרות לבנייה או למכירה ברווח. עד כמה ריאלית תקוותו של מי שרוכש קרקע חקלאית? מתי זה משתלם? והאם ניתן לדעת מראש האם הקרקע אכן תופשר?
    5 דק'
  • השכרת דירה - 5 עו"ד נותנים טיפים חשובים למשכיר

    השכרת דירה - 5 עו"ד נותנים טיפים חשובים למשכיר

    אם אתם עומדים להשכיר את דירתכם, הכתבה הזו בשבילכם. ראיינו 5 עו"ד, אשר מביאים בפניכם את הדגשים שחשוב להכניס לחוזה השכירות
    5 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה