zap group mishpati logo

דרכון אוסטרי – איך מוציאים ומי זכאי?

דרכון אוסטרי נחשב לדרכון יוקרתי המקנה הטבות רבות, ביניהן מגורים ועבודה ללא הגבלה במדינות האיחוד האירופאי. כיצד מוציאים את הדרכון הנחשק? עו"ד שירה גריי, ממשרד עורכי הדין דקר, פקס, לוי רוזנברג, מסבירה

10.12.23
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
דרכון אוסטרי – איך מוציאים ומי זכאי?

הדרכון האוסטרי נחשב לאחד הדרכונים היוקרתיים והמבוקשים בעולם כיוון שהוא מקנה שלל הטבות ויתרונות עבור מחזיקיו. אך מי בדיוק זכאי לקבל דרכון אוסטרי? מהו תהליך הגשת הבקשה? כמה זמן זה לוקח? עו"ד שירה גריי, ממשרד עורכי הדין דקר, פקס, לוי רוזנברג, עונה על כל השאלות. 

מי זכאי לדרכון אוסטרי?

בהתאם לחוקי האזרחות האוסטריים, הזכאים להגשת בקשה לדרכון אוסטרי הם בעלי המאפיינים הבאים:

> צאצאים של אזרחים אוסטרים. 

> מי שהיו אזרחים או חסרי אזרחות באחת ממדינות אוסטרו-הונגריה לשעבר.

> מי שהתגוררו בשטחי אוסטריה של היום לפני עליית הנאצים לשלטון בשנת 1933 ולא עזבו את אוסטריה לפני כן.

כלומר, לאנשים שהיתה להם זיקה כלשהי לאוסטריה בתקופה מסוימת, או למדינות שקדמו לה מבחינה היסטורית, החוק מעניק זכאות לאזרחות אוסטרית ולדרכון אוסטרי על סמך הקריטריונים שלעיל . 

מהו התהליך להגשת דרכון אוסטרי?

התהליך מתחיל בפגישת ייעוץ, במסגרת הפגישה נבדקים המסמכים שכבר יש ללקוח. אם אין ללקוח מסמכים, או שיש לו מסמכים חלקיים במשרדנו מבצעים בדיקה מקיפה בארכיונים בישראל ובאוסטריה כדי לאסוף מסמכים התומכים בזכאותו ומוכיחים את הקריטריונים שלעיל. לאחר שיש בידנו ממצאים חיוביים, אנו עורכים את הבקשות של מבקשי האזרחות ובהמשך אנו ממלאים הצהרות ומגישים את הבקשה או הבקשות ומצרפים אליהן את המסמכים האישיים והמהותיים המוכיחים את זיקתו וזכאותו של אותו אדם. 

אילו מסמכים יש להגיש לקבלת אזרחות אוסטרית?

המסמכים המהותיים כוללים תעודות לידה ונישואין, תעודות מבית הספר, תעודות מהמשטרה וכדומה. המסמכים הפרוצדוראליים שבונים את הבקשה עוברים תהליכי אפוסטיל, תרגום לגרמנית ואימות  נוטריוני. לאחר השלמת הבקשה, היא נשלחת למחלקת האזרחות האוסטרית בוינה. לאחר שליחת הבקשות אל מחלקת האזרחות, הטיפול בבקשות אורך בין שנה וחצי לשנתיים, עד לקבלת תעודת ההתאזרחות המיוחלת.

כמה עולה הגשת בקשה?

עלות הגשת הבקשה משתנה בהתאם לכמות הבקשות המוגשות באותה עת. חשוב לציין, שבתקופה הנוכחית חלה עלייה בהתעניינות בדרכון אוסטרי בשל המצב הבטחוני בארץ, לכן אנו עדים לכמויות גדולות של פונים ומבקשים בתקופה האחרונה. כמו כן, רוב המבקשים אינם כאלה שזקוקים לדרכון באופן מיידי, חלקם רוצים בו כ"פוליסת ביטוח" לעתיד, להם או לצאצאיהם, ואחרים מעוניינים בו בשל יתרונותיו, כפי שיפורטו להלן.

מה הם יתרונות הדרכון האוסטרי?

> אפשרות כניסה ושהייה בכל מדינות האיחוד האירופאי.

> סיוע והטבות בתחומי המגורים, התעסוקה, הלימודים ועוד, באירופה.

> פטור מאשרת כניסה (ויזה) לארה"ב.

> פטור מאשרת כניסה לאוסטרליה ולמדינות נוספות.

> מתן מעמד שווה לאזרחי האיחוד האירופאי בפועל.

> חיזוק הזהות האישית והקשר לשורשים משפחתיים.

לסיכום, הדרכון האוסטרי הוא אמצעי רב ערך המקנה יתרונות וזכויות רבות. על אף שהתהליך ארוך וממושך, התועלת ארוכת הטווח היא גדולה מאוד ומשתלמת בהחלט.

מה הם היתרונות של משרד המתמחה בליווי הליכה הגירה ואזרחיות זרות על פני משרדים אחרים?

משרד עורכי הדין דקר, פקס, לוי, רוזנברג מתמחה בליווי הליכי הגירה ואזרחויות זרות ברמה הגבוהה ביותר. כמשרד עורכי דין ונוטריון אנו מספקים שירות אינטגרלי ושקוף שכולל את כל שלבי התהליך ללא עלויות נוספות. החל מפגישת הייעוץ הראשונית ועד קבלת הדרכון הסופי, אנו מלווים את הלקוח בכל צעד וצעד תוך שקיפות מוחלטת ומחיר קבוע מראש.

בנוסף, יש לנו ניסיון עשיר וקשרים הדוקים עם כל הגורמים והרשויות הרלוונטיים לתהליך. בזכות נסיוננו הרב אנו יודעים כיצד לזרז ולייעל את הטיפול בבקשות ולהביא לתוצאות מיטביות עבור לקוחותינו.

צוות המשרד מורכב בחלקו מעורכי דין דוברי גרמנית שהיגרו לישראל וכן מנציגים במדינות שונות בחו"ל. יתרון זה בא לידי ביטוי הן בהיבטים השפתיים והן בהיכרות העמוקה עם המנטליות והביורוקרטיה של רשויות אוסטריה וגרמניה. כל זאת מאפשר לנו לספק שירות מקצועי ואיכותי במיוחד.

אנו שומרים כל העת על קשר הדוק עם עמיתים ויועצים בחו"ל על מנת להיות מעודכנים בכל התפתחות רגולטורית או מדינית בתחום. מטרתנו היא לשפר באופן מתמיד את השירות ואת חוויית הלקוח בכל הנוגע להגשת בקשות לאזרחות או דרכונים זרים.

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה