zap group mishpati logo

שחרור מוקדם מהכלא לחנן גולדבלט

חנן גולדבלט, אשר הורשע בעבירות מין שונות, צפוי להשתחרר שחרור מוקדם מהכלא. ועדת השחרורים: זהו מאסרו הראשון של גולדלבלט. לא נשקפת ממנו כעת מסוכנות ברמה גבוהה

מאת: מערכת משפטי
20.11.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
שחרור מוקדם מהכלא לחנן גולדבלט

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר נענתה בחיוב לבקשתו של השחקן חנן גולדבלט, אשר הורשע באונס, במעשי סדום ובמעשה מגונה והוא ישתחרר שחרור מוקדם מהכלא.
ועדת השחרורים אישרה את בקשתו לקיצור שליש מתקופת המאסר. הפרקליטות ביקשה לעכב את שחרורו של גולדבלט בשבוע כדי לאפשר לה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פיצויים בגין הטרדה/תקיפה מינית

כזכור, בעקבות הפרשה שנחשפה בקיץ 2005, גולדבלט הורשע באונס בכוח של נערה בת 16.5 ובאונס במרמה של צעירה בת 20. כמו-כן השחקן הורשע במעשה סדום ובמעשים מגונים בבנות 15.5, 17 ו-17.5. גולדבלט גם הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות. 

בגין עבירות אלו בהן הורשע, נדון גולדבדלט ל-7 שנות מאסר בכלא, אך ע"פ החלטת בית המשפט העליון, העונש הופחת ל-6 שנות מאסר, שכן העליון החליט לזכות את גולדבלט מאישום אונס אחד (מבין השניים), ובמקום זאת להרשיע אותו בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

נימוקי ועדת השחרורים
בין נימוקי ועדת השחרורים נאמר, כי זהו המאסר הראשון של גולדבלט וכי הוא טופל במחלקה הייעודית לעברייני מין. בחוות-דעת מטעם המרכז לבריאות הנפש נקבע, כי רמת המסוכנות הנשקפת מגולדבלט היא נמוכה עד בינונית. לדברי ועדת השחרורים, השיקום של גולדבלט יכלול טיפול, תעסוקה ופיקוח.

תגובת איגוד מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית לא ראה עין בעין עם החלטת ועדת השחרורים. לדברי ליאת קליין, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "עצם ההחלטה לשחרר את גולדבלט שלא ריצה את כל העונש שנקבע לו, לא מובנת על רקע הצורך לשדר מסר ברור לנפגעות תקיפה מינית שעמדתן חשובה גם בהליך השחרור ושמסע הייסורים שהן עברו לא היה לשווא והן על רקע העובדה שגולדבלט לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה על הפגיעה העמוקה שגרם למתלוננות" העונש אינו משקף לשיטתנו את החומרה היתרה במעשיו ואת הפגיעה הקשה במתלוננות ענישה מקלה פוגעת באמון הציבור ובתחושת הצדק".

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה