zap group mishpati logo

זכויות ניצולי שואה מהממשלה הגרמנית

ניצולי שואה לא בהכרח מודעים לכך: ישנה אפשרות לקבל קצבת זקנה מהמוסד ביטוח לאומי הגרמני

13.12.12
תאריך עדכון: 30.03.24
2 דק'
זכויות ניצולי שואה מהממשלה הגרמנית

ניצולי שואה רבים אינם מודעים לכך שפרט לזכויותיהם לקבלת פיצויים בגין נרדפותם מגרמניה, דרך ועידת התביעות או ממשרד האוצר, ייתכן שקיימת אפשרות עבורם לקבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח הלאומי הגרמני.
עיקר הניצולים להם הנושא רלוונטי הינם אלו אשר נולדו לפני שנת 1937.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פיצויים לניצולי שואה

התשלומים משולמים לניצולים אשר עבדו מתוך רצון (להבדיל מעבודות שבוצעו בכפייה ועבודות פרך) בגטאות המוגדרים על ידי הגרמנים כגטאות סגורים, בתקופת מלחמת העולם השנייה.
מדובר בגטאות שהיו פזורים במדינות מזרח אירופה השונות וכן הגטו בעיר סלוניקי שביוון.

קצבת הזקנה הנ"ל, כוללת תשלום חודשי וכן תשלום רטרואקטיבי באותם המקרים שהוגשה בקשה מוקדמת לפני 30.6.2003, אך זו נדחתה בהתאם להנחיות שהיו אז בתוקף.

חידוש התביעות שנדחו בעבר
ביוני 2009 , חל שינוי בהנחיות שאפשר את חידוש התביעות שנדחו בעבר. חשוב להוסיף, שבמקרים הרלוונטיים, בוטלה הגבלת הגיל שהייתה בעבר וכיום הזכאות מותנית בכך שהניצול היה לפחות בן 4 בתחילת הרדיפה.

בנוסף לתגמול החודשי, עדיין קיימת אפשרות להגשת תביעות לתשלום חד פעמי בגובה של 2000 יורו , לאותם ניצולים, והתשלום יתקבל בנוסף לקצבת הזקנה הגרמנית, כך שניצול השואה יקבל את שני התגמולים.

לאחרונה, התקבלה החלטה המאפשרת ליורשים של מי שעומד בקריטריונים המפורטים לעיל לקבל תגמול חד פעמי, גם אם ניצול השואה כלל לא הגיש תביעה בעודו בחייו, ובלבד שנפטר לאחר התאריך 27.6.2002.
בעת בחירת עורך דין מייצג לשם הגשת תביעה מסוג זה, יש לשים לב שמדובר בעורך דין המצוי בקריטריונים הסוציאליים הגרמניים, שכן מיצוי של כל קריטריון יכול להגדיל הן את הקצבה החודשית והן את התגמול הרטרואקטיבי. פעולה לא מקצועית של עורך הדין המייצג יכולה לגרום אף לדחיית התביעה.

דוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון

דוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון

משרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד מעניק שירות וייעוץ בנושא דרכון ואזרחות פורטוגלית/ספרדית. המשרד מלווה את לקוחותיו בהליכי הוצאת אזרחות/דרכון ספרדי/פורטוגלי. תחום נוסף: מימוש זכויות לניצולי שואה. המשרד עוסק בתחום זה מיום היווסדו ומתמחה בתחום מימוש הזכויות לניצולי שואה בארץ ובמדינות אחרות. המשרד מונה 12 אנשי מקצוע המטפלים בכל שלבי התביעה להשגת פיצויים

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
דוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה