zap group mishpati logo

לשון הרע: הורי בני אברהם ז"ל יפוצו ב-250,000 שקלים

ביהמ"ש קבע, כי זהו סכום הפיצוי הראוי בתביעת לשון הרע שהגישו הוריו של החייל שנחטף כנגד רמי יצהר, העורך של אתר האינטרנט "עניין מרכזי"

מאת: מערכת משפטי
23.12.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
לשון הרע: הורי בני אברהם ז"ל יפוצו ב-250,000 שקלים

ביהמ"ש המחוזי בת"א דן בתביעה לפיצוי בסך של 3,000,000 שקלים בעילה של לשון הרע. התביעה הוגשה ע"י הורי החייל בני אברהם ז"ל (אחד משלושה חיילים שנחטפו על-ידי חיזבאללה בשנת 2000) נ' העורך והכתב רמי יצהר באתר אינטרנט "עניין מרכזי".

התביעה עוסקת בפרסום כתבה ממנה עלה חשד, כי שלושת החיילים נחטפו במהלך הברחה וסחר בסמים, וכי הימצאותם במקום החטיפה נבעה ממחדל או ממעשה בלתי חוקי שלהם.

הטקסט מהווה לשון הרע
השופטת ד"ר  דרורה פלפל התייחסה לשלושה נושאים עיקריים:

1. הוכחת הפרסום באתר האינטרנט "עניין מרכזי" – הכותרת "האם עסקו החיילים החטופים בהברחת סמים מלבנון" לצד טקסט המדווח על חקירה שמתנהלת כדי לבדוק מה עשו החיילים במקום בו לא היו אמורים להיות. לשיטתו של בית המשפט, כל קורא סביר היה מקשר בין הבדיקה והחשד לעניין הסמים.

2. בדיקת הטענה כי הטקסט מהווה לשון הרע – עפ"י ההלכה הפסוקה מתבקשת המסקנה כי הפרסום שבוצע לפיו נבדק חשד שהחיילים החטופים עסקו בהברחת סמים מלבנון, עלול היה לגרום להשפלתו של החייל המנוח בני אברהם ז"ל, לבזותו בשל המעשים המיוחסים לו ולגרום לפגיעה בשמו הטוב ובכבודו. למרות ההגנות הקיימות בחוק על המפרסם לשון הרע, הנתבע הציג את הגנתו בצורה רפה ולא מפורטת, תוך הכחשת קיומה של הכתבה המדוברת.

3. גובה הנזק - התובעים ביקשו להעריך את נזקיהם בסך של 3 מליון ₪. אולם, בית המשפט קבע, כי התובעים "נסחפו בתיאור הנזק לעניין הצלת החטופים, וכי לגבי שאר הפריטים לא מופיע פרוט הסכומים, אלא הערכה בלבד. על כן, בהיעדר הוכחה קונקרטית לגבי הנזקים, בית המשפט הוא שצריך לתת הערכה כללית בנושא צער ועוגמת הנפש בגין האירוע.

בסיכום נקבע, כי בהתחשב בעובדה שצה"ל פרסם אחרי כשבוע הכחשה בנושא מעורבות החיילים בנושא הסמים, על הנתבעים לפצות את התובעים בסכום של 250,000 ₪.

(ת"א 2338-04 חיים אברהם נ' רמי יצהר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה