zap group mishpati logo

תביעות קטנות - שאלות ותשובות מהפורום

המוצר שהזמנתם לא הגיע. האם ניתן להגיש תביעה קטנה? מהו גובה הסכום שבגינו ניתן לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות? עו"ד רענן בשן, מנהל פורום תביעות קטנות במשפטי, השיב לשאלות הגולשים בנושא

מאת: עו"ד רענן בשן
26.02.13
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
תביעות קטנות - שאלות ותשובות מהפורום

ההזמנה לא הגיעה

שאלה: לפני כחודשיים הזמנתי מוצר דרך גרופון והיה כתוב שהוא יגיע תוך 28 ימי עסקים. המוצר לא הגיע, ולא הצלחתי ליצור קשר עם בית העסק כי הם לא עונים. מה עלי לעשות?

תשובה: ראשית, אמליץ לך לפנות לגרופון בכתב, תוך פירוט המועדים הרלוונטיים.
ככל שפנייתך לא תטופל בתוך זמן סביר, פני להגשת תביעה קטנה.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות קטנות

דירה חדשה - מפרט טכני לקוי

שאלה: רכשתי דירה חדשה. נכנסתי אליה לפני 7 חודשים. הקבלן ציין בחוזה שבסלון יותקן תריס גלילה חשמלי, וכשנכנסו לדירה גילינו שהוא לא עמד בהסכם. פניתי מס' פעמים כדי לקבל את תגובתו, אך לא קיבלתי תשובה. האם יש מקום לתבוע?

תשובה: בפנייתך לא ציינת האם פנית לקבלן בכתב. הקבלן כפוף לאספקת מוצרים בהתאם למפרט הטכני המצורף להסכם הרכישה, לפיכך אייעץ לך לפנות לעו"ד לצורך ניסוח מכתב התראה, בטרם תפנה להגיש כנגדו כתב תביעה.

נזק שנגרם מהוט

שאלה: נגרמו לי נזקים מקצר שנבע מחברת הוט. זאת, בנוסף לעוגמת נפש. האם אני יכול לתבוע בתביעות קטנות? האם אני צריך להביא את בעלי המקצוע שעבדו לשיקום הנזקים או רק חשבונית מס ותצלומים?

תשובה: לבית המשפט לתביעות קטנות, ניתן להגיש תביעה כנגד חברה כל עוד סכום התביעה אינו עולה על סך של 33,200 ש"ח. לצורך הגשת כתב התביעה הנך יכול להסתפק בצירוף חוות דעתו של איש המקצוע והוכחה על תשלום עבור שירותיו.
עם קביעת מועד הדיון, יש באפשרותך/באפשרות החברה הנתבעת לבקש מבית המשפט לזמנו להעיד, אך לצורך המלצתי בעניין זה והאם הדבר באמת דרוש, עליך להיוועץ בעו"ד ולפרט את פרטי הנזק כדבעי.

"לחשן" בתביעות קטנות

שאלה: תבעתי חברה בתביעות קטנות. השופט אפשר לנתבעת לשבת עם מתמחה לעריכת דין ממשרד ענק שהכתיב לה תשובות ללא הרף. במהלך המשפט הייתה הפסקה בת חצי שעה שבה הנתבעת התייעצה עם עורך דין שבא איתה. למותר להגיד שתביעתי נדחתה, ושילמתי הוצאות גבוהות. התלוננתי גם לפני בית המשפט וגם לפני נציב הציבור לתלונות נגד שופטים וביקשתי את ביטול המשפט. נעניתי (באותו נוסח) כי "המתמחה לא ממש ייצג את הנתבעת." האם יש עוד משהו שאני יכול לעשות כדי לבטל את המשפט?

תשובה: ההליך הנכון הוא הגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי.
יש צורך לציין מועד קבלת פסק הדין על מנת לבדוק אם טרם חלף המועד להגשת הבקשה.

תביעה של עסק

שאלה: האם עסק יכול להגיש תביעה קטנה נגד עסק אחר?

תשובה: חברה לא יכולה להגיש כתב תביעה בביהמ"ש לתביעות קטנות, אך ניתן לתבוע אותה בערכאה זו.

עוד בנושא:

פיצוי על עוגמת נפש בתביעות קטנות

תביעה קטנה: ביטול עסקה ופיצוי ללקוח

ביטול עסקה לפי חוק – הדרך לקבל את כספכם חזרה!

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

הגנת הצרכן – דעו את זכויותיכם כצרכנים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה