zap group mishpati logo

תאונות תלמידים - שאלות ותשובות מהפורום, חלק ב'

בעיצומו של הקיץ, כאשר הילדים מרבים להתרוצץ ולהיפגע ולקראת שנת הלימודים הקרובה- האם לתלמיד שנפגע יש ביטוח? מה מכסה הפוליסה? עו"ד יואב בלומוביץ, מנהל פורום תאונות תלמידים, משיב לשאלות הגולשים

מאת: מערכת משפטי
28.07.13
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
תאונות תלמידים - שאלות ותשובות מהפורום, חלק ב'

פציעה לא בשעת הלימודים
שאלה
: האם הביטוח של תאונות תלמידים חל גם על ילדים שנפצעו אחרי ששיחקו בבית ספר אחרי הצהריים ולא במסגרת שעות הלימודים?

תשובה: הביטוח חל כל שעות היום ובכל מקום (למעט חריגים).

ילד שבר את הרגל בגן
שאלה
: בני בן השלוש שבר את הרגל בגן. לדברי הגננת הוא נתקל בקפל שיש בדשא המלכותי בחצר לאחר ששיחק במגלשה. האורתופד אמר שככל הנראה הילד יצטרך להישאר חודש בבית. כיצד עלינו לנהוג, האם אפשר לתבוע את הגן ובגין מה?

תשובה: תביעה ראשונה כנגד חב' הביטוח המבטחת בפוליסת תאונות אישיות בגין התקופה בה בנך מגובס וכן בגין הוצאות שונות.
תביעה שניה, אופציונלית, במידה שנגרמו נזקים נוספים ( כגון: כאב וסבל) ורק בתנאי שקיימת אחריות כלשהי של הגן לפגיעה של הילד ( להבדיל מן התביעה הראשונה בה אין שאלה של אחריות).

שבר ביד במהלך אימון כדורסל
שאלה
: בני בן 12 נפל במהלך אימון כדורסל בחוג מוסדר ושבר את ידו. אפשר לתבוע בגין זה? את מי תובעים במקרה כזה, ומה הליך הנדרש?

תשובה: שני מישורים: ניתן להגיש תביעה לחב' הביטוח המבטחת את ילדך בפוליסת תאונות אישיות. ילדך יהא זכאי לשיפוי בגין הוצאות מסוימות, היעדרות ארוכה מבית הספר או נכות כלשהי לצמיתות.
אפשרות נוספת היא לבחון את סיבת הפגיעה. האם מדובר ב'נפילת סתם' או נפילה כתוצאה ממפגע כלשהו במגרש. אם מדובר בנפילה שאירעה תוך כדי הפעילות הספורטיבית ללא קשר למפגע כלשהו, כי אז מדובר בסיכון שכל ספורטאי לוקח על עצמו במסגרת הפעילות הספורטיבית. אם מדובר בגורם אחר שגרם לפגיעה, אז יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין ולהיוועץ בו.

שבירת שורש כף היד - ילדה בת 10
שאלה
: בתי בת ה 10 שברה את שורש כף ידה בהחלקה על הקרח. בתי תישאר עם גבס כ 20 ימים ותמנע מפעילות שהיתה אמור לחוות במחצית מהחופש הגדול. האם מגיע לה פיצוי?

תשובה: מוקדם לדעת. צריך לבחון את מצב היד לאחר הורדת הגבס. לא ברור מה היו נסיבות המקרה. מכל מקום, מפוליסת תאונות תלמידים, אשר חלה בכל מקום, לא מגיע פיצוי בגין 20 ימים בהם תהיה מגובסת.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה