zap group mishpati logo

נפילות ופגיעות בשטח ציבורי - שאלות מהפורום

החלקתם בבריכה? האם הרשות בשטחה נמצאת הבריכה אחראית? ומה לגבי פציעה במגרש כדורגל? עוה"ד עבד אלרחמן עאסי וארז גרייבסקי, מנהלי פורום נפילות ופגיעות בשטח ציבורי, השיבו לשאלות הגולשים

מאת: מערכת משפטי
22.08.13
תאריך עדכון: 22.10.15
4 דק'
נפילות ופגיעות בשטח ציבורי - שאלות מהפורום

פגיעה פיזית בסופר
שאלה
: אמי ערכה קניות בסופר. באותו זמן החלו עבודות של איש מקצוע (חשמלאי) שלא טרח לתחם את איזור עבודתו, וכאשר היא הלכה אחורנית היא התנגשה בסולם, נפלה ונחבלה בידה. בגלל מצבה הבריאותי (לוקחת תרופת קומאדין) הפצע לא התאחה והיא נאלצת כל יום ללכת למרפאה שיחבשו לה מחדש את המקום. האם יש עילה לתביעה מול סניף הקו-אופ בו היא נפגעה?

תשובה: תיאור המקרה בשאלתך בהחלט יכול להטיל אחריות נזיקית על בעלי חנות הסופר מרקט שבה התרחשה התאונה מתוקף היותם בעלי המקרקעין.
יחד עם זאת, חשוב לבדוק לעומק את נסיבות הנפילה ולצורך כך יש מקום להתייעץ עם עו"ד המתמצא בתחום.

החלקה במלתחה/שירותים של בריכה וציפורן ברגל שנתלשה
שאלה
: לפני שבוע וחצי הייתי בבריכת שחייה של מושב באזור השרון. כשניגשתי לשירותים שהם בעצם גם מלתחה ומקלחת , החלקתי על הרצפה שהייתה מלאה מים. כף רגלי השמאלית החליקה במהירות לכיוון הקיר (מרחק של 40 ס"מ לערך). הבוהן ברגל התנגשה בקיר והציפורן נתלשה לי בחציה, וכשניסיתי לשים את הרגל השנייה בתור קונטרה וזה לא עזר,עפתי לאחור ונפלתי בחוזקה על הגב.
4  ימים כף הרגל הייתה נפוחה ורק היום לאחר שבוע וחצי ניגשתי לרופא משפחה,והוא הפנה אותי לרופא כירורג במרפאה ולא לחדר מיון.

מאז אני סובל מכאבים חזקים בכל הגוף וכואב לי מאוד במקום שהציפורן נתלשה(עדיין תלויה באוויר).
אני לא יודע מה עליי לעשות כי אני מעוניין לתבוע את האחראים.

תשובה: תיאור המקרה העולה משאלתך, יכול להקים עילה בנזיקין כנגד בעלי או מפעילי הבריכה שבה אירעה התאונה.
חשוב שקודם לכל תשלים את האבחון הרפואי כדי שתוכל לדעת מהו אופי הפגיעה שנגרמה לך לרגל ומהו הטיפול הנדרש. בתוך כך, עליך לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי כדי שישמש אותך בהמשך הדרך.
רצוי עוד שתנסה לאתר עדים לנפילה ותרשום את פרטיהם.

החלקה בדשא
שאלה
: לפני מספר ימים אמא שלי החליקה בירידה בדשא לכיוון חוף הים. הדשא היה רטוב ולא הופיע כל שלט בגין חשש להחלקה או לרטיבות הדשא. כמו כן, לא היו סורגים או כל דבר המתריע בפני המטיילים על רטיבות הדשא והחשש שקיים להחלקה.
כעת ישנם לאמי 2 שברים ברגלה והיא עברה ניתוח. הזמן המוערך להחלמה הינו חודשיים.
האם ניתן למיטב ידיעתכם להגיש תביעה כנגד העירייה?

תשובה: מהנסיבות המתוארות בשאלתך, נראה לי כי אין מקום להגשת תביעה כנגד הרשות המקומית. דשא רטוב לאחר השקיה, אינו מהווה סיכון חריג, שבגינו מוטלת אחריות נזיקית בד"כ ועל כן, ככל שלא היה גורם נוסף שגרם לנפילה, הייתי נמנע מהגשת תביעה.
עם זאת, את יכולה לבדוק את האפשרות להגשת תביעה לדמי תאונה מהמוסד לביטוח לאומי עבור תקופת אי הכושר הארוכה.

שבר ברגל
שאלה
: אני גר במושב. במהלך משחק כדורגל בדשא בגן השעשועים שברתי את הרגל עקב בור שהיה בדשא קטן. כנראה הרגל נתקעה שם ואז סובבתי את הרגל ושברתי אותה. עברתי ניתוח לאיחוי השבר בבית חולים וכרגע אני כבר חודש עם שבר ברגל. לציין, כי אין לי שום ביטוח תאונות אישיות. אני כרגע בימי מחלה מהעבודה, אך למיטב ידעתי למושב יש ביטוח אודה לתשובתך אם יש קייס לתביעה.

תשובה: התאונה שאתה מתאר שכיחה למדי במחוזותינו.
על המועצה האזורית שבתחומה מצוי המושב שלך, מוטלת חובה לשמור על מתקני הספורט במושב כשהם במצב תקין ובטוח לשימוש.
ככל שנוצר בור בדשא, כפי שאתה מתאר, הרי שהדבר הוא באחריותה של הרשות ונראה כי יש מקום להגיש תביעה בגין הנזקים שנגרמו לך עקב התאונה.

בטרם תפנה לעו"ד רצוי מאוד שתשוב למקום התאונה ותצלם את המפגע ממס' זויות ומרחקים שונים וכן תשוחח עם חבריך למשחק, ובמידת הצורך תאסוף את פרטיהם האישיים, על מנת שיוכלו לשמש עדים במידת הצורך.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים