zap group mishpati logo

פארק השעשועים התרשל, וישלם לקטין פיצויים

הפארק התרשל בהדרכה לקויה ובשיקול דעת מוטעה של המדריכים במקום, קבע ביהמ"ש, וחייב אותו לפצות את הילד שנפגע ברגלו

מאת: מערכת משפטי
12.09.13
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
פארק השעשועים התרשל, וישלם לקטין פיצויים

הקטין ל.ק. הגיע בלווי משפחתו ליום כיף בפארק השעשועים "שביל התפוזים" ביום 10.4.09. במסגרת יום הכיף, ניתן לקטין טרקטורון ובמהלך נסיעה במסלול שהוגדר מראש, איבד הקטין שליטה בטרקטורון והתהפך על המסלול תוך שהטרקטורון נוחת על רגלו השמאלית. 

בעקבות התנהלות הצוות האחראי בפארק, הגישו הקטין והוריו כתב תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עורכי הדין רפאל אלמוג ורן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג – שפירא, במסגרתו התבקש בית המשפט הנכבד לחייב את הפארק על נזקיו.

בימים אלו התפרסם פסק הדין, אשר קיבל את טענות התובעים ואשר פסק לקטין פיצוי כולל של למעלה מ – 50,000 ₪.

ביהמ"ש: הפארק התרשל

סגן הנשיא השופט אליהו קידר קבע, כי הפארק התרשל בהדרכה לקויה ובשיקול דעת מוטעה של המדריכים במקום, אשר אפשרו לקהל ילדים לעשות שימוש בטרקטורון שהתגלה כמסוכן. 

"עיקר רשלנותה של הנתבעת 1 נובעת לשיטתי מהדרכה לקויה ושאינה מספקת בנסיבות העניין. שיקול דעת מוטעה של המדריכים במקום וכן מהעבודה שאפשרה לקהל ילדים לעשות שימוש בטרקטורון שהתגלה כמסוכן, ובמיוחד מאי התאמה בין מסוגלות התובע ונסיבותיו האישיות (גילו הצעיר, משקלו הכבד וחוסר הבנתו את ההדרכה) לבין השימוש בטרקטורון הנ"ל במסלול זה", כתב השופט קידר בפסק הדין.

בית המשפט הוסיף, כי מדובר בילדים שעלולים לפנות פנייה לא נכונה או להתבלבל בין דוושת הגז לבלם וכתוצאה מכך להתהפך עם הטרקטורון.

בית המשפט קבע, כי על הפארק לבצע הדרכות ברורות יותר וכן לצרף מדריכים בוגרים יותר למתקן הספציפי. 
ביהמ"ש ציין, כי כדי למנוע את התאונה, על הפארק היה לבצע הדרכה ממצה יותר עם מדריך צמוד לכל ילד. 

לאור כל אלו, בית המשפט קבע, כי הפארק אחראי לתאונה שארעה לקטין, וחייב אותו לשלם לקטין פיצוי של 50,000 ש"ח וכן החזר הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד. 

* עו"ד רפאל אלמוג, Refael@rlaw.co.il

 

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים