zap group mishpati logo

ביטוח סיעודי - שאלות נפוצות מהפורום

האם ניתן לקבל החזר פרמיות בביטול ביטוח סיעודי? האם ניתן לתבוע עד 3 שנים אחרוה בלבד? שאלות אלו ואחרות נשאלו לאחרונה בפורום ביטוח סיעודי בפורטל משפטי. עו"ד ורד פרץ-פרידמן , מנהלת הפורום, השיבה

מאת: מערכת משפטי
10.11.13
תאריך עדכון: 22.10.15
4 דק'

ביטול ביטוח סיעודי
שאלה:
יש לי שנים ביטוח סיעודי שעשיתי לפני שהתחתנתי וגם בעלי עשה לכל המשפחה ביטוח כזה דרך העבודה שלו. אני רוצה לבטל את הביטוח שלי. האם חברת הביטוח מחוייבת להחזיר לי את הכסף שהשקעתי כל השנים, ואם לא- מה קורה עם הכסף שהופקד כל השנים?

תשובה: אין כל החזר פרמיות על תקופת העבר. אילו במהלך תקופת הביטוח היה מתרחש מקרה ביטוח היית זכאית לתשלום תגמולי הביטוח, ואולם אם לא קרה מקרה הביטוח אין כל זכאות להחזר פרמיות. 

ביטוח סיעודי לאוטיסט
שאלה:
בני בן ה- 14 אוטיסט-מוכר בביטוח לאומי 100 אחוז נכות +תוספת תלותי (לא לחלוטין) -קיבל 7 נקודות מתוך 10 . 
האם אני יכולה לדרוש ביטוח סיעודי עבורו? הילד תלותי ואינו שולט על הסוגרים בלילה, אינו מתקלח לבד וזקוק לעזרה בלבוש. אינו מודע לסכנות וצריך ליווי צמוד. האם ההגדרה של ביטוח לאומי -תלותי חלקית -מאפשרת לתבוע את הביטוח .? 

תשובה: גמלת סיעוד משולמת לתושב ישראל שהגיע לגיל פרישה, כך שבנך אינו זכאי. הוא זכאי לגמלת ילד נכה לפי פרק ט לוק הביטוח הלאומי. לגבי ביטוח פרטי, השאלה איזו פוליסה רכשת ובאילו תנאים. 

תביעת להחזר מביטוח פרטי וגם מביטוח קופת החולים
שאלה
: נפגעתי בעבר ופניתי לקבל ייעוצים שונים מרופאים שונים. קופת חולים (ביטוח זהב) וכן חברת הביטוח הפרטית דורשות את הקבלות המקוריות כדי שלא אוכל לתבוע פעמיים ומצד שני אינן מחזירות את מלוא הסכום ששולם. זאת, על אף שכל אחת מחברות הביטוח גובה גם את התשלומים ממני בצורה קבועה. האם ישנו חוק בנושא אשר מאפשר לחברת הביטוח לוודא שאין מבטחים אחרים? הרי שילמתי כפול ל2 גורמים שונים.

תשובה: כל נושא התשלום הכפול לחברות הביטוח ולקופות חולים מעורר לא מעט בעיות אף ברמת הרגולטור, שכן לעיתים משלם המבוטח פעמיים על אותו שירות. 
דרישת קבלה מקורית מחברה אחת לא פוטרת את השניה מתשלום, ככל שעל פי תנאי החוזה הינך זכאי לכך. 
ככל שהינך זכאי לתשלום משני הגופים והדבר כאמור תלוי בחוזה עליו חתמת, ניתן להמציא לחברה שנייה קבלות נושאות חותמת "העתק נאמן למקור" באמצעות עו"ד. 
על כל פנים, אדם יכול לרכוש מספר כיסויים ביטוחים בחברות שנות לאותו מקרה ביטוח, וזו זכותו המלאה, והחוק לא יכול לאסור על כך. רק שחשוב לדעת כי התשלום הוא כפול או יותר בעבור אותו שירות. 

אני מציעה כי תוועץ עם יועץ ביטוח כדי שיבחן הביטוחים שברשותך והאם משרתים אותך נאמנה. 

ביטוח סיעודי דרך מקום העבודה
שאלה:
מדובר בביטוח סיעודי קבוצתי דרך מקום העבודה. 
נאמר שניתן לתבוע הפעלת ביטוח סיעודי גם אחורה עד 3 שנים. באילו נסיבות זה אפשרי? 
נאמר שצריך להסביר ולנמק "היטב" את הסיבות לכך שלא הוגשה תביעה יותר מוקדם כדי להצדיק את ההפעלה אחורה. 
אילו נסיבות נחשבות הגיוניות וסבירות? 
מדובר בחולת אלצהיימר כבת 90 שעבורה כבר נלקחה עובדת זרה (ללא היתר עדיין) למשך שעות היום ובשאר הזמן הבת שלה מטפלת בה. המחלה בת כ 6-7 שנים בהדרדרות משתנה. כיום סיעודית לחלוטין. 
האם מקובל בתביעה אחורה להתפשר על משך הזמן אחורה? הביטוח עצמו הוא ל-3 שנים בלבד ונאמר שמותר לתבוע אחורה עד 3 שנים .

תשובה: חוק חוזה ביטוח מחייב מסירת הודעה מיידית על קרות מקרה הביטוח, ואולם גם אם לא נמסרה הודעה זה לא סוף פסוק. 
אם למשל יש מסמכים רפואיים או כל אינדיקציה אחרת לפיה החולה היתה סיעודית עד 3 שנים אחורה ניתן בהחלט להגיש תביעה. 
אני ממליצה לך בחום להיוועץ בעו"ד. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים