zap group mishpati logo

זכויות חולי פרקינסון - מה מגיע לי?

זכויות בביטוח לאומי ואובדן כושר עבודה

11.11.13
תאריך עדכון: 09.04.24
2 דק'
זכויות חולי פרקינסון - מה מגיע לי?

"אני בן 59 , חולה פרקינסון מזה שלוש שנים, עובד ומשתכר כ- 10,000 שקלים ברוטו בחודש. רציתי לדעת מה הזכויות המגיעות לי מביטוח לאומי כיום, כחולה פרקינסון?"
מאחר ואתה עובד כיום, הזכויות המגיעות לך מביטוח לאומי מוגבלות. עם זאת, מכיוון שמחלתך היא נוירולוגית, תוכל לפנות בתביעה לקביעת מוגבלות בניידות, ללא קשר להיותך עובד או לרמת הכנסתך. בוועדה הרפואית של משרד הבריאות ייקבע אחוז המוגבלות בניידות ולאחריה תצטרך לפנות בתביעה להטבות על-פי הסכם הניידות, אותן תקבל מהמוסד לביטוח לאומי. ההטבות הן: תג חניה לרכב נכה, פטור מאגרת רישוי רכב, קצבת ניידות והלוואה עומדת (פטור ממכס) בעת רכישת רכב חדש.

"ואם אני שוקל לפרוש מהעבודה מסיבות רפואיות מה עליי לעשות?"
ראשית, בדוק האם יש לך כיסוי ביטוחי דרך מקום העבודה המכסה אירוע של אובדן כושר עבודה. במידה שכן - פנה בתביעה לחברת הביטוח או קרן הפנסיה. חברת הביטוח רשאית לבחון את דרגת אובדן כושר העבודה שלך. אם אתה מתכנן פרישה הדרגתית, בדוק האם קיימת אפשרות לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה חלקי. זכור לקבל ממעבידך את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לך בעת פרישה על בסיס רפואי.

"אם אפרוש, אוכל לממש את הזכויות המגיעות לי גם בביטוח לאומי?"
לרוב, הכספים שתקבל - מהמוסד לביטוח לאומי ומחברות הביטוח - יעלו על הכנסתך נטו מעבודה כיום. כחולה פרקינסון עם אובדן כושר עבודה תהיה זכאי לקצבת נכות כללית. הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי תקבע לך, במידה שתעבור את הסף הנדרש, את דרגת אי הכושר ותזכה אותך בקצבת נכות כללית בהתאם. כמו כן, אם אתה זקוק לעזרה בפעולות יומיום, תוכל לפנות גם בתביעה לקצבת שירותים מיוחדים.
שילוב קיצבאות אלה עשוי להגיע לסכום חודשי של כ 7000- שקלים. אם תרצה להמשיך לעבוד בכל זאת, תוכל לעשות זאת במידה שהכנסתך לא תהיה גבוהה יותר ממה שקבוע בחוק לרון, המאפשר לך לקבל גם קצבת נכות כללית מביטוח לאומי וגם משכורת ממקום עבודתך.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רונן אבניאל (ביטוח לאומי)

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה