zap group mishpati logo

ביטוח משכנתא עושים רק דרך סוכנות ביטוח

צבא, לימודים, חתונה, דירה - מסלול החיים הזה מוכר לישראלים רבים ובטח גם לכם. כשבשעה טובה נופלת ההחלטה לרכוש דירה, מגלים לא פעם שההון העצמי אינו מספיק כדי לבצע את הרכישה. במקרה כזה ניתן לפנות לבנק לקבלת משכנתא. הבנק מלווה את סכום הכסף הנדרש לרכישת הדירה, ומאותו הרגע הנכס משועבד לבנק. עובדה זו מחייבת אתכם לשמור על הנכס במצבו המקורי, ולהחזיר את ההלוואה לבנק עד השקל האחרון. אך מה קורה כאשר יכולת ההחזרה נפגעת, או כאשר נגרם לנכס נזק משמעותי שאינו תלוי בכם? בדיוק למקרים כאלו קיים ביטוח המשכנתא.

מאת: רוזן ענק הביטוח
09.03.15
תאריך עדכון: 09.03.15
3 דק'
ביטוח משכנתא עושים רק דרך סוכנות ביטוח

מהו ביטוח משכנתא?
בעת לקיחת המשכנתא תהיו מחויבים על-פי חוק בביטוח משכנתא, המורכב משני הביטוחים החשובים הבאים: ביטוח חיים למשכנתא (בשונה מביטוח חיים פרטי) וביטוח נכס (קרוי גם ביטוח דירה או ביטוח מבנה). באופן זה מבטיח הבנק כי יקבל את הכסף שהלווה לכם במקרה ונגרם נזק לנכס.

שימו לב: ביטוח הנכס מכסה מקרי שריפה, הצפה, רעידת אדמה, נזקי צנרת, פיצוץ וקריסה. עם זאת, הוא לא מכסה נזקי טרור או מלחמה.

בעבר אפשר היה לסגור ביטוח משכנתא מול הבנק בלבד. הבנקים עבדו ישירות מול חברת ביטוח לבחירתם, וזו לא הייתה נתונה לשינוי. בנוסף, מכיוון שהיו מונופול בכל הקשור לביטוחי משכנתא, גבו הבנקים עמלות גבוהות במיוחד. כיום תחום זה פתוח לתחרות, וגם סוכנויות הביטוח נכנסו למגרש המשכנתאות. אם אתם עומדים לקחת משכנתא מהבנק, אל תקבלו את הצעת הבנק לביטוח כמובן מאליו. עשו סקר שוק מקיף, ובחנו לעומק גם את הצעותיהן של סוכנויות הביטוח המובילות. 

ביטוח משכנתא דרך הבנק
ישראלים רבים יעדיפו אולי לצמצם עד כמה שאפשר את הסאגה הבירוקרטית, ולרכז את כל נושא המשכנתא, בכללו ההלוואה והביטוח, במקום אחד – בבנק. מפתה ככל שיהיה, חשוב שתדעו – גם היום, למרות התחרות הרבה, נחשבים הבנקים לאופציה היקרה ביותר בשוק. בנוסף, נציג הבנק בקי אך ורק בתנאיה של חברת הביטוח איתה הבנק עובד. הוא אינו מודע למגוון הפוליסות, העלויות והתנאים הקיימים בשוק. לפיכך, הבנק לא באמת יכול להציע לכם את ההצעה הטובה ביותר. 

נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא יכולותיו המוגבלות של הבנק בכל הקשור להרחבת הביטוח. לביטוח המשכנתא, הכולל בתוכו את ביטוח הנכס, נהוג לעיתים להוסיף ביטוח תכולה (למקרים של שריפה או גניבה) וביטוח כלפי צד ג'. את שני הביטוחים הללו אין באפשרותו של הבנק לספק, וכך הצעתו לוקה בחסר ולא מגנה עליכם בכל מצב.  

ביטוח משכנתא דרך סוכן
ראשית, סוכן הביטוח יציע לכם אלטרנטיבה זולה ושפויה יותר. ככל שתעמיקו בסקר השוק, תגלו כי הבדלי המחירים יכולים להגיע לעיתים עד לעשרות אלפי שקלים! שנית, הסוכן אינו מחויב לחברת ביטוח מסוימת כפי שהבנקים מחויבים. כל הקלפים פרוסים לפניו והוא בקי במגוון הפוליסות הדרושות לבעל הנכס, מעבר לאלו הבסיסיות. באופן זה, יכול סוכן הביטוח להעניק לכם טיפול מקיף וכולל, שישמור על האינטרסים שלכם ושלכם בלבד.

גם אם כבר סגרתם את ביטוח המשכנתא דרך הבנק, תוכלו בכל שלב להעבירו לסוכנות ביטוח לבחירתכם. סוכן הביטוח הוא זה שיטפל בתהליך ההעברה עבורכם. מכיוון שמדובר בתהליך בירוקרטי מורכב קמעה, חשוב שתעבדו מול סוכנות ביטוח מקצועית ומוכרת, הבקיאה היטב בתהליך.

עומדים לקחת משכנתא? 
המסקנה ברורה – ביטוח משכנתא עושים רק דרך סוכנות ביטוח! סוכן הביטוח, אשר יטפל בתיקכם, ילווה אתכם לכל אורך תהליך ביטוח המשכנתא, ויתאים את הפוליסה הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם. דירה חדשה היא גם התחלה חדשה – טיפול מסור של סוכן הביטוח יבטיח שהמשכנתא תוחזר לבנק בכל מקרה שלא יהיה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה