zap group mishpati logo

בן הזוג בגד בכם? מה לעשות או לא לעשות?!

גיליתם שבן הזוג בגד בכם ונפגעתם עד עמקי נשמתכם? ברור. רגע, עצרו- יש דברים שחשוב שתעשו, אך יש פעולות שכדאי להימנע מהן כדאי לא להיפגע.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
21.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
בן הזוג בגד בכם? מה לעשות או לא לעשות?!

חייתם כמה שנים טובות ביחד. בניתם בית, הבאתם ילדים לעולם, ופתאום הרגשתם שבן הזוג כבר לא מתייחס אליכם כמו פעם. בדיקה קצרה העלתה שיש לו או לה רומן מהצד. מצד אחד רציתם לדעת הכל, מצד שני לא רציתם לדעת יותר מדי פרטים, והעדפתם שהאדמה תקבור אתכם. ואותו. ואת הצד השלישי בסיפור המיותר הזה. אתם רוצים להתעמת איתו על עניין הבגידה, אך מפחדים. כדאי עכשיו? כדאי לחכות?


אם כן- מה כדאי לעשות או לא לעשות כאשר אתם מגלים כי בן הזוג בגד בכם?

לא לעשות
• קודם כל, לא כדאי ברגע שאתם מגלים כי בן הזוג בגד בכם לרוץ ולהתעמת איתו בנושא. בטח לא לפני שאתם מתכננים את צעדיכם ויודעים מה אתם בעצם רוצים להשיג כעת, ואם אתם מעוניינים להמשיך במערכת היחסים או לא.

• אל תתעמתו עם בן הזוג שבגד לפני שאתם מקבלים ייעוץ משפטי בנושא. לבגידה ולהוכחתה יכולות להיות השלכות רבות, וייתכן שאם תחליטו להתגרש ותחשפו בפני בן הזוג כי אתם יודעים שבגד בכם, הדבר יפגע בכם בסופו של דבר. לפעמים חשוב לאסוף הוכחות על עצם הבגידה ולחשוף אותן רק בהליך המשפטי, אם יתקיים. גילוי הבגידה לבן הזוג, בשלב שלפני ההליך המשפטי, יכול להכשיל את ניסיון התיעוד של הבגידה.

• אל תספרו לכל העולם על דבר הבגידה. "אזניים לכותל", ואין לדעת אילו עצות תתקבלו וממי. אולי האדם הקרוב שלו תספרו על דבר הבגידה משתף פעולה דווקא עם הצד הבוגד? אין לדעת, ועל כן כדאי לשמור את הנושא לעצמכם, ולספר על כך רק באמת למי שצריך.

• יש לכם ילדים? הם מחוץ לתחום! אל תשתפו אותם במה שגיליתם או ראיתם. החשיפה שלהם לידיעה, כי אבא בוגד באמא או כי אמא בוגדת באבא לא תוסיף להם, בלשון המעטה, ואף עשויה לגרום להם לנזק לא קטן.

כן לעשות
• לאחר הכעס, העלבון ותחושת הפגיעה הצורבת, חשבו בבהירות מה אתם רוצים לעשות. ייתכן כי האינסטינקט הראשוני יהיה :"להתגרש", אולם לאחר מחשבה נוספת וכוללת על הנושא, לא תהיו כה בטוחים בכך. לכן, חשבו היטב לפני נקיטת פעולה כלשהי.

• לכו לקבל ייעוץ משפטי. אם אתם מעוניינים להתגרש, כדאי שתדעו אילו זכויות מגיעות לכם, ואיזו השפעה תהיה לבגידה, אם בכלל, על נושא הרכוש, החזקת הילדים ושאר הזכויות.

• אם אתם לא מעוניינים להתגרש, אלא דווקא להתגבר על הבגידה ולשקם את היחסים, במידה שבן הזוג גם הוא מעוניין בכך, כדאי לפנות ליועץ נישואין, שיאפשר לכם למצוא ביחד את הדרך להתגבר על האירוע הקשה, וייתן לכם כלים מתאימים להמשיך לחיות ביחד.

• שלטו ברגשות ובכעסים שלכם. זאת, כדאי שלא תבצעו מעשי נקם או פעולות אחרות שאחר-כך תצטערו עליהן, כואבים ופגועים ככל שתהיו.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה