zap group mishpati logo

המעביד מפטר אותך? אל תצא מכליך, אחרת תשלם לו פיצויים!

עובד שהשליך על מעבידו במהלך שיחת פיטורין מסך מחשב וכוס קפה רותח, חויב לשלם לו פיצויים של 25,000 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
25.03.10
תאריך עדכון: 25.02.16
2 דק'
המעביד מפטר אותך? אל תצא מכליך, אחרת תשלם לו פיצויים!

שיחת פיטורין היא אחד הדברים הכי לא נעימים שיכולים לקרות לעובד. עם זאת, חשוב להישאר רגועים וקרי רוח. אם, חלילה, אתם לא מסוגלים "לשבת בשקט" ולקבל את גזר הדין, ואתם מרימים את קולכם ואף נוקטים פעולה שיש בה סוג של אלימות, אתם עלולים להיות מעורבים שלא בטובתכם בהליך פלילי כאשר אתם בתפקיד הראשי, של הנאשמים. מעבר לכך, המעביד שפיטר אתכם יוכל להגיש נגדכם תביעה לפיצויים ואף לזכות בה. האם אתם רוצים שרגע אחד של איבוד עשתונות ישפיע על גורלכם ועל כיסכם? מובן שלא.

בימ"ש השלום בירושלים דן לאחרונה בתביעה אזרחית שהוגשה בעקבות הרשעה בפלילים בשל  תקיפה והיזק בזדון.

ליעוץ בנושא נזקים ופיצויים, פנו לעורכי דין נזיקין

במסגרת התביעה האזרחית מבקש התובע, מנהל מוסך, לחייב את הנתבע, עובד מוסך אשר פוטר ע"י המנהל, לשלם לו פיצויים בשל הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתנהגותו בגינה אף הורשע בהליך פלילי. בהליך הפלילי נגזר על העובד עונש של 3 חודשי מאסר בעבודות שירות. לא נפסק פיצוי כספי למעביד.

ב-16 בנובמבר 2003 תקף הנתבע, עובד מוסך, את התובע, המעביד שלו, במקום עבודתו במוסך בירושלים, השליך עליו מסך מחשב וכוס קפה רותח. כל זאת במהלך שיחה בנוגע לפיטורי העובד מהעבודה. בנוסף לכך, העובד ניפץ קיר זכוכית שהיה במקום.

כתוצאה מהאירוע נגרם למעביד חתך עמוק ליד העין, אשר הצריך תפרים וחבישה.

מדובר במקרה חמור

ס. הנשיאה, השופט כרמי מוסק, קבע כי נסיבות המקרה חמורות, ואין להקל ראש בתקיפת עובד את מנהלו כאשר המנהל עומד לפטר אותו מהעבודה.

באשר לגובה הפיצוי שיש לפסוק למעביד, נקבע כי העובד ישלם למעביד 2,000 שקלים בשל הוצאות רפואיות, נסיעות, טיפולים ועזרה. כמו-כן העובד ישלם למעביד 18,000 שקלים בשל כאב וסבל וההשלכות הטראומטיות של התקיפה.

בנוסף, חויב העובד בתשלום של 5,000 שקלים של פיצויים עונשיים. השופט מוסק הדגיש, כי פיצויים עונשיים אינם נפסקים כדבר שבשגרה, אך מקרה זה חמור, ומדובר בפעולה (מצד העובד) מקוממת, אשר מצדיקה פיצוי שמטרתו ריסון מוגבר של המזיק-העובד.

בסיכום, חויב העובד לשלם למעביד פיצוי של 25,000 שקלים, וכן 5,000 שקלים בשל שכ"ט עו"ד והוצאות משפט.

(ת"א 7846-06 דרורי נ' אשהב עארף)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים